Artykuł sponsorowany Na czym polega profesjonalny outsourcing informatyczny dla firm?

Na czym polega profesjonalny outsourcing informatyczny dla firm?

Większość współczesnych działalności wiąże się z koniecznością obsługi profesjonalnego oprogramowania oraz sprzętu komputerowego. Ze względu na to, że innowacyjne technologie mogą być dla laików skomplikowane – konieczne jest zatrudnianie specjalistów w branży IT w niemal każdej firmie. Outsourcing informatyczny pozwala wyeliminować ten problem, a wszystkimi czynnościami w zakresie IT w Twojej firmie, zajmie się zewnętrzny profesjonalista! 

Czym jest outsourcing internetowy?

Słowo outsourcing przyjęło się w naszym języku już jakiś czas temu, jednak wywodzi się z angielskiego wyrażenia outside-resouce-using, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza „wykorzystanie zasobów zewnętrznych”. Outsourcing jest usługą, która działa w obrębie wielu różnych dziedzin. W branży IT dotyczy obsługi szerokiego zakresu działań związanych z Technologią Informacyjną przez zewnętrzne firmy, specjalizujące się zarówno w sprzęcie komputerowym, jak i oprogramowaniu.

Utrzymanie wykwalifikowanego i doświadczonego zespołu wsparcia informatyczno-technicznego w firmie to wysokie koszty i przede wszystkim wiele formalności dla przedsiębiorcy. Jest to zupełnie nieopłacalne, zwłaszcza w mniejszych firmach, które nie potrzebują na miejscu specjalisty z każdej dziedziny IT. Koszty outsourcingu są zdecydowanie niższe niż zatrudnianie odrębnych pracowników w firmie, a ich wysokość zależy od zakresu czynności oraz wielkości przedsiębiorstwa (ilości sprzętu komputerowego, programów itd.).

Korzyści z outsourcingu IT dla firm

Oprócz niskiej ceny i doświadczonego wsparcia, wśród korzyści płynących z outsourcingu należy wymienić szeroki zakres usług, wchodzący w jego skład:

  • Zarządzanie sieciami – bezpieczna transmisja danych pomiędzy różnymi zasobami.
  • Sprawne środowisko pracy – firma pomaga znaleźć rozwiązania, które usprawnią działanie infrastruktury komputerowej w Twojej firmie.
  • Ciągłość działania – zabezpieczenie systemu firmy na wypadek awarii różnego pochodzenia.
  • Zarządzanie IT – kompleksowe zarządzanie sprzętem komputerowym na wszystkich etapach jego działania (zakup, instalacja sprzętu, instalacja oprogramowania, aktualizacje, wymiana).
  • Ratunek IT po awarii – pomoc w odzyskiwaniu danych oraz odtworzeniu sieci komputerowej do stanu sprzed niej. Jeśli istnieje taka możliwość, również wyeliminowanie wszelkich problemów i zabezpieczenie sieci na przyszłość.
  • Zarządzanie infrastrukturą internetową i aplikacjami – usługi związane z pozycjonowaniem, działaniem na portalach społecznościowych, systemami typu CRM.

Profesjonalnym outsourcingiem informatycznym zajmuje się warszawska firma media.exe, która oprócz stałych punktów usług oferuje również inne działania na życzenie klienta, które wchodzą w zakres wsparcia IT.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas