Artykuł sponsorowany Jak przygotować wniosek do Urzędu Komunikacji Elektronicznej o uzyskanie pozwolenia radiowego?

Jak przygotować wniosek do Urzędu Komunikacji Elektronicznej o uzyskanie pozwolenia radiowego?

Aby legalnie używać urządzeń, które wykorzystują fale radiowe podczas prowadzenia działalności telekomunikacyjnej, trzeba sprawdzić, czy nie potrzebują one specjalnego zezwolenia radiowego. Jeżeli tak, należy uzyskać konieczne pozwolenie przygotowując wniosek o jego wydanie do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Co powinien zawierać taki dokument? O tym dowiecie się z poniższego artykułu.

Co składa się na wniosek o pozwolenie radiowe?

Aby uzyskać pozwolenie na używanie profesjonalnych radiotelefonów, należy mieć aktualną koncesję oraz rezerwację częstotliwości. Odpowiednie wzory wniosków znajdują się na stronie internetowej UKE. Należy je wypełnić oraz przesłać pocztą na podany adres lub złożyć osobiście w Kancelarii Ogólnej UKE. Dokumenty, jakie należy dostarczyć do urzędu, to: wniosek o wydanie pozwolenia radiowego, dokument potwierdzający spełnienie wymagań zasadniczych, dowód wpłaty, formularz informacji niezbędnych do wydania pozwolenia radiowego, odpis z rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego oraz oświadczenie nadawcy, który dysponuje częstotliwością na podstawie rezerwacji, wyrażające zgodę na wykorzystywanie danej częstotliwości przez wnioskodawcę.

Sprawdzanie zgodności wniosku i decyzja o wydaniu pozwolenia

W UKE następuje formalne sprawdzenie wniosku i merytoryczna analiza kompletnego wniosku. W pierwszym przypadku sprawdza się ilość i zgodność wszystkich dokumentów, w drugim – oblicza się maksymalną moc nadajnika oraz sprawdza wyliczoną moc z mocą znamionową nadajnika na podstawie dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagań zasadniczych – wyjaśnia ekspert z firmy AZSTUDIO, która od prawie 20 lat jest dostawcą urządzeń łączności radiowej.   

Jeżeli wszystko się zgadza i nie jest konieczna koordynacja częstotliwości (międzynarodowe uzgodnienia, które są prowadzone, aby zabezpieczyć służby radiokomunikacyjne przed wzajemnymi, szkodliwymi zakłóceniami oraz optymalnie wykorzystać widma częstotliwości na bazie wspólnych uzgodnień), Prezes UKE podejmuje decyzję o wydaniu pozwolenia radiowego, która zostaje wysłana na adres wnioskodawcy (w terminie około 6 tygodni od złożenia wniosku). W tym samym czasie na stronie podmiotowej BIP UKE publikowane są informacje o wydanych pozwoleniach, które obejmują nazwę podmiotu uprawnionego, zakres częstotliwości i obszar, na którym będzie on wykorzystywany oraz okres obowiązywania decyzji.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas