Materiał Partnera Śniadanie jedz jak król

Śniadanie jedz jak król

Wstajesz rano, wypijasz szybką kawę i w biegu wychodzisz z domu. Czy tak wygląda codzienny scenariusz typowego poranka? Pierwszy posiłek ląduje w brzuchu około południa w przerwie na lunch. Zaraz, zaraz, a gdzie śniadanie? Przecież to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Podstawową zasadą zdrowego, racjonalnego odżywiania, a zarazem kluczem do uzyskania pięknej sylwetki jest pamiętanie o jego spożywaniu. Z czego powinno się składać zdrowe, pyszne śniadanie?

Zastrzyk energii

Każdy posiłek to motor napędowy dla całego naszego organizmu. Rano jednak potrzebujemy większego zastrzyku energii, by pobudzić do działania zrelaksowane podczas snu komórki. A przecież nowy dzień, to nowe wyzwania. Do ich realizacji potrzebujemy zatem siły i chęci, którą niewątpliwie znajdziemy w śniadaniu. Dostarczenie organizmowi zaraz po przebudzeniu konkretnej dawki witamin i minerałów znacznie przyspiesza metabolizm. Ten impuls sprawia, że możliwość przybierania na wadze znacznie się zmniejsza. Dodatkowo drastyczny spadek glukozy we krwi, który spowodowany pominięciem śniadania, szybko da się we znaki. Spadnie nasza koncentracja, pojawi się rozdrażnienie i senność. Co więcej, naukowcy udowodnili, że w takim przypadku częściej podjadamy, co przy wieczornym rozrachunku kalorycznym daje sporą nadwyżkę.

Poranne superfood

Jak mówią eksperci z Cateringu Dietetycznego Avocado, zdrowe śniadanie powinno stanowić około jedną trzecią dziennego zapotrzebowania kalorii. Może wydawać się dużo, jednak zasada mówi: rano jedz jak król, w południe jak książę, a wieczorem jak żebrak”, czyli z biegiem dnia ilość spożywanych posiłków i ich obfitość musi spadać. Idealnie, zdrowe śniadanie powinno składać się z produktów pełnoziarnistych, białka, warzyw i owoców. Do pierwszej grupy śniadaniowych pyszności zaliczyć można razowy, pełnoziarnisty chleb lub bułkę, bogate w błonnik przyspieszający metabolizm. Niech nas nie zmyli ciemna barwa pieczywa, gdyż w jego składzie może być karmel, oraz dekoracja z różnych ziaren. Producenci oszukują nas w ten sposób, robiąc chleb z mieszanki mąk, a nie wyłącznie z mąki razowej. Płatki owsiane to prawdziwa bomba energetyczna i witaminowa, a zarazem alternatywa dla gotowych płatków śniadaniowych i musli, zawierających mnóstwo cukru. Domowa mieszanka płatków, otrębów, orzechów, ziaren słonecznika czy siemienia lnianego w połączeniu z ulubionymi owocami i jogurtem naturalnym to sposób na szybkie, a przede wszystkim zdrowe śniadanie. Jogurt otworzył nam kolejny zbiór produktów, a mianowicie nabiał. Chude sery, kefiry czy właśnie jogurty zawierają dużą ilość wapnia. Jajka to z kolei tzw. superfood, zawierające mnóstwo korzystnych i potrzebnych wartości odżywczych. Żółtko dostarcza dużo luteiny i zeaksantyny, czyli substancji chroniących oczy. To także bogate źródło witamin. Warzywa i owoce powinny być dodatkiem do każdego posiłku, z przewagą tych pierwszych. By ich udział w śniadaniu był widoczny na kanapkę połóż sałatę, dodaj pomidora i posyp go szczypiorkiem. Owoce zastąpić możemy świeżym sokiem lub domową konfiturą. Śniadania przygotowywane przez specjalistów z Avocado łączą w sobie te wszystkie elementy urozmaicając w ten sposób codzienny jadłospis.

Opracowanie:

FHU "Avocado Catering Dietetyczny" Marcin Zaręba

Tomaszów Mazowiecki , Słoneczna 5

Podziel się