Artykuł sponsorowany Ubezpieczenie grupowe w przedsiębiorstwie

Ubezpieczenie grupowe w przedsiębiorstwie

Wiele przedsiębiorstw oferuje swoim pracownikom możliwość przystąpienia do dodatkowego ubezpieczenia grupowego. Stanowi ono nieobligatoryjną umowę między pracownikiem, a pracodawcą, a koszty wykupienia polisy bardzo często w pewnej części jest opłacana przez pracodawcę. Składka jest z góry ustalona i taka sama dla wszystkich. Warto podkreślić, że ubezpieczenie grupowe jest obecnie częścią świadczeń pozapłacowych tak ważnych dla pracowników.

Kto płaci za ubezpieczenie grupowe?

Ubezpieczenie grupowe jest dodatkową opcją jaką może podpisać pracownik ze swoim pracodawcą. W zależności od rodzaju umowy firmy i towarzystwa ubezpieczeniowego polisa może być finansowana zarówno przez pracodawcę jak i pracownika. W przypadku, kiedy składki finansowane są przez pracodawcę to ta część ubezpieczenia podlega zgodnie z prawem opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Co więcej wysokość takiej składki stanowi podstawę wymiaru składek wpłacanych przez pracodawcę na ubezpieczenie zdrowotne i ubezpieczenie zdrowotne. Warto pokreślić, że składka ubezpieczenia grupowego jest zazwyczaj niższa niż składka polisy indywidualnej, a zakres ubezpieczenia jest bardzo zbliżony. To oznacza, że przystąpienie do tego typu polisy jest korzystne dla pracownika, który chce czuć się bezpiecznie w miejscu pracy.

Co obejmuje ubezpieczenie grupowe?

W wielu średnich oraz dużych firmach pracownicy mają możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego. Jednak, aby tak było pracownik musi mieć umowę o pracę lub umowę zlecenie u określonego pracodawcy. Ten typ ubezpieczenia zabezpiecza funkcjonowanie pracownika w miejscu pracy, ale też poza nim. Zakres ubezpieczenia jest dokładnie opisany w warunkach umowy, które powinny być przedstawione każdej osobie zainteresowanej przystąpieniem do ubezpieczenia grupowego. Pracownik, który się zdecyduje na podpisanie umowy i opłacanie składem powinien zostać poinformowany o krokach jakie należy podjąć w przypadku wystąpienia zdarzenia, którego skutkiem jest zranienie lub groźniejszy wypadek. W przypadku, kiedy do niego dojdzie, pracownik powinien zgłosić żądanie odszkodowania z ubezpieczenia grupowego. Czas na dokonanie zgłoszenia oraz wymagane dokumenty do jego rozpatrzenia opisane są w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia, które dostarcza ubezpieczyciel. Ubezpieczenie grupowe gwarantuje wypłatę świadczenia w przypadku wystąpienia naturalnego zgonu ubezpieczonego lub członków jego rodziny, śmierci ubezpieczonego spowodowanej nieszczęśliwym wypadkiem oraz trwałego uszczerbku na zdrowiu spowodowanego wystąpieniem nieszczęśliwych okoliczności.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas