Materiał Partnera Czego dotyczą najczęstsze awarie smartfonów?

Czego dotyczą najczęstsze awarie smartfonów?

Smartfony w dzisiejszych czasach stały się bardzo ważnymi przedmiotami w naszym życiu codziennym. Wykorzystujemy je w celach rozrywki, a także w pracy. Smartfony to proste w użyciu sprzęty, dzięki którym możemy załatwiać wiele spraw. Jednak nie są to urządzenia niezniszczalne. Częstym problemem jest pęknięty ekran, zepsute gniazdo ładowarki, a także niedziałający głośnik lub mikrofon. Czego najczęściej dotyczą awarie smartfonów?

Usterki ekranu w smartfonie

Chyba każdy użytkownik smartfona miał w swoim życiu taką sytuację, gdy telefon wyślizgnął się z ręki i upadł na ziemię. W takich chwili możemy mieć tylko nadzieję, że nic się nie stało. Jednak bez odpowiedniego etui raczej nie mamy co liczyć na szczęście. Skutkiem takiego upadku zwykle jest pęknięty ekran. Takie upadki są także przyczyną zalania urządzenia oraz innych usterek. Gwarancja zazwyczaj nie obejmuje takich awarii, dlatego konieczna jest naprawa na własną rękę.

To właśnie awarie wyświetlacza są najczęściej naprawiane w serwisach telefonów komórkowych. Jednak nie ma co się dziwić, ponieważ dostępne obecnie smartfony mają duże wyświetlacze, które nierzadko zajmują minimum 90% przedniego panelu. Czego konkretnie dotyczą uszkodzenia ekranu? Zwykle są to pęknięcia, zarysowania czy drobne ubytki. Koszt naprawy ekranu smartfona zależy od wielkości usterki oraz modelu urządzenia. Cena takiej usługi to sięga około połowy wartości smartfona.

Awaria gniazda ładowania

Codzienne korzystamy ze smartfona nawet kilka godzin. To przekłada się na częste i szybkie zużywanie baterii i konieczność jej ładowania. To właśnie gniazdo ładowania jest drugim najczęściej psującym się elementem w smartfonach. Być może nie zdajemy sobie z tego sprawy, aczkolwiek zwykle to użytkownicy są odpowiedzialni za tę usterkę. Wszystko spowodowane jest tym, że korzystamy z telefonu podczas ładowania baterii. Warto pamiętać, że wszelkie szarpnięcia i naprężenia kabla od ładowarki mają negatywny wpływ na gniazdo ładowania. Z tego typu usterką muszą radzić sobie użytkownicy telefonów z portami microUSB, USB typu C i Lightning. Jedynym ratunkiem jest wizyta w serwisie naprawczym.

Problemy z baterią

Coraz powszechniejszym problemem, z jakim zmagają się użytkownicy telefonów komórkowych, jest szybko rozładowująca się bateria. Wpływ na to mają dwa czynniki. Pierwszy z nich to długie i aktywne korzystanie ze smartfona, a drugi to zbyt mała pojemność baterii w urządzeniu. Kiedyś problem ten nie był straszny, ponieważ wystarczyło znać model baterii i można było ją samodzielnie wymienić na nowy egzemplarz. Obecnie producenci smartfonów utrudniają tę czynność, a w niektórych przypadkach wymiana baterii w telefonie jest niemożliwa.

Serwis telefonów komórkowych Gold-gsm z Białobrzegów w województwie mazowieckim zaleca częste ładowanie smartfona, ponieważ w ten sposób żywotność baterii zostaje wydłużona. Poza tym istotne jest, by nie dopuszczać do całkowitego rozładowania telefonu. Optymalny poziom naładowania waha się w przedziale od 40 do 90%. Niekorzystny wpływ na stan baterii mogą mieć także skrajnie niskie oraz wysokie temperatury. Ważne jest też to, że nowoczesne baterie nie mają tzw. efektu pamięci. To oznacza, że źle wpływa na nie np. całonocne ładowanie.

Opracowanie:

Gold-gsm Dariusz Zamkowski

Białobrzegi , Kościelna 22

Podziel się