Materiał Partnera Edukacja artystyczna w przedszkolach

Edukacja artystyczna w przedszkolach

Dzieci w wieku 4-6 charakteryzują się naturalną potrzebą ekspresji oraz bycia twórczym. Edukacja przedszkolna powinna przewidywać w związku z tym jak najwięcej zajęć plastycznych oraz muzycznych. Często ze względów kadrowych nie ma wśród pedagogów osoby dysponującej umiejętnościami lub temperamentem do przeprowadzenia takich działań. Dlatego też warto, żeby przedszkola otwierały się na zajęcia prowadzone przez artystów czy animatorów kultury.

Mnogość sposobów ekspresji

Edukacja przyszłości powinna charakteryzować się wieloma drogami wyboru. W związku z tym dobrze, kiedy edukacja artystyczna wiąże się z pokazywaniem możliwości różnych mediów artystycznych, przekonuje artystka i animatorka kultury Marta Lisiewicz. Innych cech uczy rzeźba, rękodzieło czy malarstwo, które pozwalają nabrać cierpliwości, dbałości o szczegół i budować zdolności manualne. Natomiast jeśli chodzi o taniec oraz teatr pozwalają one uwolnić nieskrępowaną kreatywność, oraz dodatkowo nabrać pewności siebie, ucząc jednocześnie współpracy i komunikacji. Tworzenie swojego dzieła sztuki zawsze wiąże się z zadowoleniem, satysfakcją i zwiększeniem poczucia własnej wartości.

Splot sztuki i nauki

Interesujących narzędzi dostarczają animatorowi kultury m.in. nowe media, takie jak grafika czy sztuka cyfrowa, która pozwala pogodzić ze sobą sztukę, ale także naukę matematyki, informatyki czy nauk przyrodniczych. Pozwalają również uczyć dzieci kompetencji informatycznych, myślenia algorytmicznego, co z pewnością będzie inwestycją w ich rozwój na dalszych etapach kształcenia.

Organizacja zajęć artystycznych poza przedszkolami

Organizacja zabaw dla dzieci z elementami edukacji twórczej są adresowane także do maluchów, które z przyczyn małej liczby miejsc w przedszkolach nie są objęte nauczaniem przedszkolnym. Oferta animatorów pomaga dotrzeć także do dzieci, które korzystają z zajęć w ogródkowych przedszkolach, akademiach malucha w świetlicach oraz domach kultury.

Dzięki temu wszystkie dzieci mogą mieć poczucie bycia zadbanymi edukacyjnie, ale także uczyć się poprzez zabawę wielu pożytecznych rzeczy począwszy od malarstwa, zajęć z rękodzieła aż po naukę języków obcych poprzez interaktywne spektakle teatralne.

Opracowanie:

Art Marta Lisiewicz

Poznań , Powidzka 3

Podziel się