Artykuł sponsorowany Właściwe wyposażenie pracowników firm sprzątających gwarancją najwyższego poziomu czystości

Właściwe wyposażenie pracowników firm sprzątających gwarancją najwyższego poziomu czystości

Niektóre zakłady kwestię utrzymania porządku powierzają swoim pracownikom, nakładając na nich dodatkowe obowiązki, inne zatrudniają dodatkowy personel, który zajmuje się jedynie sprzątaniem, a jeszcze inne korzystają z usług zewnętrznych firm sprzątających. Niezależnie od schematu pracy, osoby odpowiedzialne za sprzątanie potrzebują właściwych środków i sprzętu, który pozwoli im fachowo i dokładnie wykonywać powierzone im obowiązki.

Rękawice, worki, czyściwa

Na wyposażeniu każdej ekipy sprzątającej powinny znajdować się rękawice ochronne. Umycie bez nich np. łazienki jest niedozwolone ze względów sanitarnych. Rękawice chronią naszą skórę przez bezpośrednią stycznością z zanieczyszczeniami. Zbieranie zanieczyszczeń, śmieci i innych elementów jak np. liście z terenu zewnętrznego to czynność przy której wymagane są worki na odpady. Natomiast wycieranie różnorodnych powierzchni, ścieranie kurzu, wycieranie szyb – nie może się obejść bez czyściwa.



Chemia przemysłowa

Sprzątanie łazienek, czy biur, a także sali dla gości w restauracjach i hotelach wymaga od personelu sprzątającego posiadania odpowiednich środków, które umożliwią sprawne wykonanie wszystkich czynności. Konieczne są płyny dezynfekcyjne, do wycierania stolików, czy płynach do mycia szyb, a także produktach służących do mycia toalet i armatury łazienkowej. Chemię przemysłową najlepiej kupować u renomowanego dystrybutora Perfectplus, z zaufanego źródła i tylko sprawdzonych producentów. Wówczas mamy pewność, że są to środki zgodne ze swoim przeznaczeniem i bezpieczne, chociażby dla gości odwiedzających, sprzątaną nimi restaurację.

Niezbędny sprzęt

Ekipa sprzątająca zależnie od swoich obowiązków i obszaru do sprzątania musi posiadać również wiadra, najlepiej na wózku z mopami, miotły, szczotki, szufelki, a w razie konieczności również specjalne maszyny do mycia podłóg. Niezbędny sprzęt może się wiązać ze znacznymi kosztami dla firmy, dlatego coraz większa ilość pracodawców decyduje się na korzystanie w tym zakresie z usług zewnętrznej firmy, która wszystko co niezbędne dostarcza we własnym zakresie.

Jeśli decydujemy się na stworzenie w firmie sekcji sprzątającej warto zwrócić uwagę na jakość nabywanego sprzętu, jak i warunki gwarancji. Niektóre urządzenia niższej jakości często się psują, co rodzi problemy, gdyż nie ma możliwości odpowiedniego posprzątania. Jeśli dodatkowo gwarancja jest krótkotrwała to później będziemy musieli ponosić koszta wszelkich napraw. Takie zakupy należy dokładnie rozważyć i zastanowić się jaki sprzęt i produkty będą niezbędne, również ze względów sanitarnych.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas