Materiał Partnera Czym jest aroma marketing?

Czym jest aroma marketing?

Zapachy mają moc i tę moc postanowili wykorzystać właściciele różnych działalności gospodarczych. Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak zapach w sklepie wpływa na Twoje decyzje zakupowe? Myślisz, że to bez znaczenia? Mylisz się! Okazuje się, że kupujemy więcej i chętniej w miejscach, gdzie unosi się przyjemny aromat. I to niezależnie od tego, czy potrzebujemy nowej koszuli czy też kubka gorącej kawy. Czym jest aroma marketing? Dlaczego warto zastosować go w swojej firmie?

O aroma marketingu słów kilka

Praktycznie w każdej branży konkurencja rośnie z roku na rok. Właściciele firm stosują różne chwyty marketingowe, by przyciągnąć do siebie jak największe grono klientów. Sezonowe promocje, wyprzedaże magazynowe, nowoczesny wystrój oddziałów i wysokiej jakości obsługa klienta – w tej chwili każde szanujące się przedsiębiorstwo dba o podobne detale. A gdyby tak zacząć przyciągać klientów zapachem? Kto z nas przejdzie obojętnie obok kawiarni, która rozpościera wokół siebie słodki zapach ziaren kawy i wanilii? Czy nie będzie nam przyjemniej kupić sukienkę w butiku, który pachnie drogimi perfumami?

No i w końcu, gdzie zatrzymamy się na noc – w hotelu neutralnym zapachowo czy takim, który uwodzi nas subtelnym aromatem lawendy, kojarzącej się z relaksem? Każdy z nas zna odpowiedź na to pytanie. Zapach oddziałuje na nasze emocje i samopoczucie. Aroma marketing zaczęto stosować już w latach 90. w USA. Specjaliści od kreowania wizerunku firm stwierdzili wówczas, że metoda ta jest w stanie podnieść sprzedaż towarów i usług aż o 30%! Dziś z mocy zapachów korzysta wiele firm na całym świecie. Jak przekonuje przedstawiciel manufaktury zapachów MYF Milano, która zajmuje się tworzeniem kompozycji zapachowym na potrzeby innych przedsiębiorstw – aroma marketing stał się wyróżnikiem firm, które z zapachu uczyniły swoją wizytówkę.

Zapach zapachowi nierówny

Aby aroma marketing okazał się skuteczny, jakość zapachu nie może budzić żadnych zastrzeżeń. Klientów odstraszają zapachy sztuczne, duszące i wyczuwalnie chemiczne, a takie są najtańsze. Wielu stosujących je biznesmenów, pragnąć zaoszczędzić, osiąga efekt odwrotny do zamierzonego. Dobrej firmy nie stać na tani zapach. Warto to zapamiętać. Wszyscy lubimy zapachy bogate, wielowarstwowe, ekskluzywnie opakowane. Wybierajmy więc kompozycje od sprawdzonych producentów, którzy do tworzenia perfum do wnętrz, przykładają szczególną uwagę.

MYF Milano zamiast sztucznych substancji stosuje naturalne, pieczołowicie wyselekcjonowane olejki pochodzące z najznamienitszych zakątków Prowansji. W ofercie firmy znajdziemy wiele pięknych kompozycji, dopasowanych do potrzeb rozmaitych branż. Możemy również liczyć na profesjonalne doradztwo ze strony wykwalifikowanych perfumiarzy. Nie czekaj! Ubierz swoją firmę w piękne perfumy i poczuj, jak pachnie sukces!

Opracowanie:

Podziel się