Artykuł sponsorowany Współczesny plakat i jego wiele zastosowań

Współczesny plakat i jego wiele zastosowań

Plakat po dziś dzień stanowi jedną z najskuteczniejszych form reklamy tzw. outdoorowej – na zewnątrz budynków. Reklama outdoorowa oddaje nam do dyspozycji szereg różnego typu rozwiązań, od billboardy przez standy po plakaty właśnie, ale to te ostatnie – o ile odpowiednio zaprojektowane – wpływają na odbiorców najmocniej. Potwierdza to popularność tradycyjnych plakatów, które spośród wszystkich form reklamy outdoorowej wybierane są najczęściej.

Popularność i wykorzystanie plakatów

Plakaty wybieramy przede wszystkim dlatego, że koszt ich wytworzenia jest niewielki, a skuteczność – bardzo wysoka. Czego więc chcieć więcej…? Może tylko drukarni, która sprosta naszym wymaganiom. Jedną z drukarni oferujących nie tylko druk plakatów, lecz także ich profesjonalne zaprojektowanie, jest wrocławska drukarnia Argi.

Plakat stanowi nośnik reklamy, czy szerzej – idei – znany jest już od XIX wieku. Plakatem zaczęto wówczas zastępować coraz mniej atrakcyjne dla odbiorcy afisze. Rozwijające się techniki drukarskie – najpierw analogowe, później cyfrowe – pozwoliły na wytworzenie coraz żywszych, dokładniejszych i lepiej przykuwających wzrok plakatów. Współcześnie plakaty wykorzystywane są do wielu celów – głównie reklamowych. Używane są jednak powszechnie:

  • w kulturze, do reklamowania wydarzeń rozrywkowych i kulturalnych, takich jak spektakle teatralne, występy muzyczne lub pikniki miejskie,
  • w marketingu, gdzie plakaty wykorzystywane są głównie do informowania o promocjach i ofertach lokalnych przedsiębiorstw,
  • w organizacjach charytatywnych, by informować o zbiórkach, celach akcji i terminach.

Skuteczny plakat…? Przede wszystkim atrakcyjny wizualnie!

Niewątpliwą zaletą plakatów jest to, że można je umieścić w bardzo wielu miejscach, które są dobrze widoczne – na przykład w witrynach sklepów czy lokali usługowych, na przystankach autobusowych i tramwajowych, w środkach komunikacji miejskiej, specjalnie wyznaczonych do tego tablicach oraz słupach itd.

Plakaty są tym skuteczniejsze, im są atrakcyjniejsze wizualnie – nie bójmy się kontrowersji, bowiem to one nakręcą nam promocję. Zasadniczo treści kontrowersyjne są szeroko omawiane, a poczta pantoflowa lub trafienie do mediów to darmowa reklama, której wartość względnie łatwo przeliczyć na gotówkę.

W opracowaniu atrakcyjnych wizualnie plakatów mogą pomóc profesjonalne studia graficzne działające np. przy drukarniach. Jeśli uda się osiągnąć zamierzony cel i stworzyć plakat, który naprawdę przyciągnie wzrok, utrwalimy w umysłach odbiorców przekazywaną treść, zwiększając ich świadomość na temat istnienia marki czy też oferowanych przez nas usług i produktów.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas