Artykuł sponsorowany Skuteczna kampania reklamowa dzięki reklamie zewnętrznej

Skuteczna kampania reklamowa dzięki reklamie zewnętrznej

Dziś nie wyobrażamy sobie naszego otoczenia bez obecności reklam. Reklama zewnętrzna, inaczej outdoorowa, to najpopularniejsza forma reklamy, z którą możemy się zetknąć dosłownie wszędzie – w mieście, w trakcie podróży, na zakupach. Jest też uważana za jedną z najbardziej skutecznych form reklamy. Przekonajmy czy tak jest rzeczywiście, a jeśli tak, to dlaczego.

Co nam daje reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrzna nastawiona jest przede wszystkim na osoby znajdujące się w ruchu. Może stanowić samodzielną formę promocji produktu, usługi czy idei, zwłaszcza w odniesieniu do produktów, których nie można reklamować w innych mediach, lub też pełni funkcję wspomagającą, przypominającą reklamę produktów emitowaną na co dzień także w radiu, telewizji czy internecie. Zaletą tej formy reklamy jest głównie szeroki zasięg przestrzenny oraz czasowy, a także nieduży wydatek w odniesieniu do możliwości dotarcia do wielu odbiorców. Powszechność reklamy zewnętrznej sprawia także, że odbiorca, który często widzi tę samą reklamę w różnych miejscach, utrwala sobie w pamięci zarówno produkt, jak i wizerunek marki.



Prosty przekaz informacji przynosi najlepsze efekty

Billboardy, banery i plakaty reklamowe to najczęściej wykorzystywane nośniki reklamy zewnętrznej. Z uwagi na krótki kontakt poruszającego się odbiorcy z treścią billboardu, przekazanie informacji wykorzystujące percepcję wzrokową powinno bazować na możliwie krótkim tekście i wyraźnej symbolice. Celem tej formy reklamy nie jest sprzedaż oferty, czy szczegółowe poinformowanie konsumenta o jej zaletach, lecz raczej budowanie wizerunku marki. Krótkie, mocne hasło trafiające w sedno oraz towarzysząca mu grafika zgodna z obowiązującymi trendami, "wpadają w oko", zwracają uwagę i determinują zachowanie odbiorcy wobec reklamowanej oferty.

Jakość to podstawa, ale dobrze jest się czymś wyróżnić

Na skuteczność billboardu czy banera reklamowego oprócz jego treści wpływ ma także lokalizacja oraz jakość jego wykonania. Dobry rodzaj nośnika i trwałość wydruku gwarantują odporność billboardu na warunki atmosferyczne, a jego estetyczny wygląd wzbudza zaufanie do marki. Chcąc skutecznie reklamować swój produkt, reklamodawcy zwracają się do sprawdzonych firm, które profesjonalnie zajmują się projektowaniem, wykonaniem i montażem reklam, wydrukami wiekoformatowymi i reklamą zewnętrzną. Jak twierdzi Jerzy Graczyk, właściciel firmy "Zagórze" zajmującej się między innymi wydrukiem billboardów, banerów, plakatów reklamowych oraz montażem reklam, dobre zaplanowanie kampanii reklamowej gwarantuje jej wyróżnienie spośród wielu innych, a to przecież jest celem reklamodawcy. Ciekawą propozycją firmy "Zagórze" jest na przykład reklama przestrzenna, czyli zastosowanie dodatkowych elementów wychodzących poza powierzchnię billboardu, albo motywów 3D, które zmieniają się w zależności od kąta pod jakim się spojrzy.

Billboardy, banery i plakaty reklamowe to wciąż optymalny wybór

O sukcesie przedsięwzięcia, poza realizacją planu biznesowego, który naturalnie jest jego podstawą, decydują także inne czynniki, a skutecznie przeprowadzona kampania marketingowa należy do najbardziej istotnych. Reklama decyduje o rozpoznawalności marki, rozpoznawalność z kolei tworzy zaufanie, które w efekcie wpływa na sposób podejmowania decyzji przez klientów i kontrahentów. Wybór środków przekazu jest bardzo szeroki i zależy od rodzaju reklamowanej usługi, produktu czy idei, od oczekiwanych rezultatów, od grupy docelowej i zasięgu prowadzonej kampanii, a także od środków, jakimi dysponuje zleceniodawca. Reklama zewnętrzna od lat była i nadal pozostaje jednym z najbardziej efektywnych nośników reklamy w przestrzeni publicznej.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas