Rodzaje reklamy świetlnej
Biuro i firmaPodświetlane kasetony i pylony
W latach 60. i 70. ubiegłego wieku w Polsce i wielu innych krajach, zwłaszcza europejskich, na ulicach dużych miast królowały neony – ich najprostsza postać to transparentne szkło wypełnione neonem. Z czasem zaczęły wypierać je inne formy podświetlanych reklam zewnętrznych. Obecnie najpopularniejsze są podświetlane kasetony. W pracowniach reklam wizualnych, jak pracownia K.O.T. Z Wrocławia, budowane są kasetony z wykorzystaniem różnych materiałów, takich jak pleksi, poliwęglan, płyty kompozytowe Dibond, czy transparentne tkaniny typu backlite. W konstrukcjach o większych wymiarach montowane jest oświetlenie świetlówkami LED, natomiast w mniejszych diodowe moduły LED-owe. Grafika reklamy podświetlanej w formie kasetonu to zazwyczaj folia kasetonowa lub cyfrowe wydruki solwentowe. Podświetlany kaseton tworzony jest zgodnie z życzeniami klienta, według indywidualnego druku. Podobne do podświetlanych kasetonów są podświetlane szyldy, na których może znaleźć się logo i nazwa naszej firmy. Podświetlane kasetony i szyldy umieszczane są zazwyczaj nad drzwiami wejściowymi. Inna forma reklamy podświetlanej to pylony reklamowe. Podświetlany pylon reklamowy świetnie sprawdzi się na przykład przed budynkiem, w którym swoją działalność prowadzi kilka firm – na reklamie możemy umieścić nazwy ich wszystkich.
Podświetlane litery blokowe
Kolejna popularna forma reklamy świetlnej to podświetlane litery blokowe. Litery mogą być podświetlane od wewnątrz niezawodnymi diodami LED – litery tego typu mają zazwyczaj lico z mlecznej lub kolorowej pleksi oraz bloki z pleksi, PCV lub aluminiowej blachy. Inne rozwiązanie to podświetlanie liter od zewnątrz. Do oświetlenia liter z przeróżnych materiałów używa się halogenów na wysięgnikach. Kolejna opcja to litery blokowe wykonane ze źródłem światła skierowanym na podłoże – nazywa się to efektem halo. Nocą litery reklamowe mają podświetlony obrys.
Reklamy świetlne znacznie bardziej przyciągają wzrok klientów, dlatego warto w nie inwestować. To szczególnie ważne w przypadku firm, które odwiedzamy „po drodze”, przy okazji. Podświetlony szyld z filiżanką zachęci nas do wypicia gorącej herbaty w zimowy wieczór na mieście, prawda?