Artykuł sponsorowany Kreowanie wizerunku – co to takiego? (Najciekawsze przykłady)

Kreowanie wizerunku – co to takiego? (Najciekawsze przykłady)

Wizerunek firmy, lub mówiąc bardziej profesjonalnie, identyfikacja wizualna, to jeden z fundamentów dobrej marki. Choć można oczywiście działać bez niego, to nie da się być dużą i prężną firmą, nie mając dobrze zaprojektowanego wizerunku. W dodatku nie jest to coś skomplikowanego. Na czym opiera się dobra identyfikacja wizualna firmy?

Składniki dobrego wizerunku firmy

Na dobrą sprawę można powiedzieć, że z wizerunkiem firmy jest trochę tak, jak z jej prowadzeniem. Tutaj również kluczową sprawą jest pomysł i konsekwencja w jego stosowaniu. Trzeba wręcz zaznaczyć, że nawet najlepszy pomysł, jeśli nie jest rozmyślnie, jednolicie i konsekwentnie stosowany, niewiele nam da. Jednolicie, tzn. w każdym możliwym miejscu – ten sam zestaw kolorów i układ logotypu powinien być naniesiony i na samochody firmowe, i na wizytówki pracowników, na wystawiane faktury, a nawet na wręczane w prezencie długopisy. Dzięki temu w głowie każdego, kto zobaczy coś związanego z naszą firmą, pojawi się od razu całość jej wizerunku.

Sam pomysł powinien być natomiast oryginalny. A jeśli nie jest całkowicie oryginalny – bo o to przecież niełatwo – to przynajmniej mieć coś, czego nie mają inne, podobne realizacje. Trzeba dać coś od siebie. W przypadku mniej oryginalnego pomysłu warto też stawiać na jakość, ponieważ jakością możemy nadrobić nawet bardzo mało oryginalny pomysł. Z takiej strategii korzysta zresztą wiele firm i buduje na niej swój wizerunek – dając w ten sposób znać klientowi, że jakość usług lub produktów stawiają ponad wszystko.

Przykłady ciekawego wizerunku firm

Apple – kiedyś dwuosobowa firemka prowadzona w garażu, a dziś jedna z kilku największych korporacji informatycznych na świecie. Jej identyfikacja wizualna jest do bólu prosta i opiera się na jasnych kolorach i logo z charakterystycznym nadgryzionym jabłkiem. Od początku jej istnienia, czyli na przestrzeni 40 lat, tylko kilka razy następowały zmiany kolorów.

Mercedes-Benz – istniejący ponad sto lat producent luksusowych samochodów przez cały ten czas opierał swoją identyfikację wizualną na tym samym motywie – charakterystycznej gwieździe. Dzięki temu ich logo znane jest w każdym zakątku Ziemi – mało tego, jest nierzadko mylone z pacyfą, ogólnoświatowym symbolem pacyfizmu.

Coca-Cola – podobny efekt osiągnęli projektanci wizerunku znanej marki napojów. Tu nawet rozpoznawalność wizerunku poszła o krok dalej, bo choć widnieje na niej charakterystyczny, niezmieniany od początku istnienia firmy napis (czyli ponad 100 lat), to z Coca-Colą bardziej kojarzymy nawet już samo zestawienie kolorów: czerwony i biały.

Jak więc widzimy, dobra identyfikacja wizualna może zdziałać cuda i wznieść naszą firmę na zupełnie inny poziom. Dlatego warto powierzyć to zadanie specjalistycznym firmom, jak np. agencja reklamowa Admag

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas