Artykuł sponsorowany Targowiska hurtowe – oferta, struktura, organizacja

Targowiska hurtowe – oferta, struktura, organizacja

Targowiska hurtowe czyli rynki  rolno-spożywcze   to centra zaopatrzenia dla sklepów tradycyjnych, warzywniaków, restauracji, firm cateringowych i lokalnych bazarów. W ofercie mają przede wszystkim warzywa i owoce krajowe i importowane oraz szeroki asortyment innych artykułów spożywczych – zarówno tych powszechnie kupowanych, jak i produktów z tzw. wyższej półki.

Organizacja

Rynki hurtowe zajmują zazwyczaj bardzo dużą przestrzeń. By łatwiej było się na nich odnaleźć są zazwyczaj podzielone na sektory, tak jak np. wrocławski Targpiast.  Przy wjeździe na teren rynku znajduje się plan z podziałem na   sektory, który ułatwia dotarcie  do każdej jego  części . Tak więc jeśli kupujący posiada sklep z żywnością ekologiczną, produktami regionalnymi , tradycyjnymi udaje się do sektora eko, w którym  będzie mógł zaopatrzyć się w interesujący go towar.  Jeżeli jest zainteresowany warzywami i owocami krajowymi lub importowanymi udaje się do części, w których będzie mógł je nabyć. Wszystko jest uporządkowane i dobrze zorganizowane. Właściciele  sklepów tradycyjnych czy warzywniaków mogą w jednym miejscu kupić wszystko, co im jest potrzebne. To  dobre, pragmatyczne rozwiązanie. Niektóre z krajowych rynków – a zapoczątkował to wrocławski rolno-spożywczy rynek hurtowy Targpiast - są dostępne dla swoich  klientów 24 godziny na dobę we wszystkie dni w roku.

Na większości targowisk/ rynków hurtowych handel odbywa się przede wszystkim w halach i pawilonach, w warunkach niezależnych od aktualnej aury. Ze względu na specyfikę rynku bezpośredniego handluje się również na stanowiskach samochodowych.

Oferta

Oferta rynków jest bardzo bogata.  Dostawcy mają swoich stałych klientów, którzy zaopatrują się u nich w najwyższej jakości owoce i warzywa. Kupują  też mięso, wędliny, sery, nabiał, mąki, kasze,  ryby świeże i wędzone, owoce morza, przetwory, kiszonki, herbaty, kawy, zioła i przyprawy z całego świata oraz  unikatowe słodycze. Wszystkie produkty pochodzą od sprawdzonych lokalnych lub regionalnych  procentów i znanych światowych  marek.

Bardzo mocnym atutem rynków hurtowych są produkty sezonowe. Można mieć pewność, że będą najwyższej jakości. W tzw. wysokich sezonach dostawcy dojeżdżają na rynki ze świeżo zebranymi malinami, truskawkami, szparagami, czy młodymi ziemniakami dwa do trzech razy dziennie.

Kolejny atut targowisk hurtowych to oferta uzupełniająca czyli odzież, kosmetyki, wysokiej jakości  środki czystości, artykuły gospodarstwa domowego, artykuły biurowe elektroniczne i papierowe, upominki. Jednym z przykładów takiej komplementarnej oferty jest wrocławski rynek hurtowy „Targpiast”.

Klienci

Z usług rynków hurtowych korzystają przede wszystkim sklepy tradycyjne, warzywniaki, firmy cateringowe, restauracje, lokalne bazary i targowiska.  Nie brakuje też wybrednych klientów indywidualnych, którzy szukają na targowiskach naturalnych warzyw i owoców, głównie na przetwory zimowe. Tu prym wiodą ogórki, pomidory i owoce sezonowe. Ale i w różnych   okresach przedświątecznych dużym powodzeniem cieszą się  np. owoce cytrusowe,  jajka na Wielkanoc, czy zakupy na duże, okolicznościowe przyjęcia.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas