Artykuł sponsorowany W jakim celu frezuje się nawierzchnie asfaltowe?

W jakim celu frezuje się nawierzchnie asfaltowe?

Frezowanie nawierzchni asfaltowych to innowacyjna metoda, z którą można się spotkać przy okazji modernizacji dróg. Umożliwia ona usunięcie zniszczonej warstwy szosy i przygotowanie podłoża do wykonania nowej nawierzchni. Technologia ta dzięki zastosowaniu wydajnych maszyn jest niezwykle skuteczna, a to skraca czas remontu drogi. Sprawdźmy zatem, na czym dokładnie polega frezowanie asfaltu oraz jakimi urządzeniami prace te są realizowane?

W jaki sposób frezuje się powierzchnie asfaltowe?

Frezowanie to termin, który kojarzy się głównie z metodą obróbki, nazywaną skrawaniem. Polega ona na obrabianiu materiału, poprzez usuwanie jego warstw przy pomocy specjalnych dłut lub noży. W przypadku frezowania asfaltu mamy do czynienia z podobną operacją. Tu także nawierzchnia drogi jest usuwana, wygładzana i oczyszczana w sposób mechaniczny. W ten sposób przygotowuje się ją do położenia nowej warstwy ścieralnej. Technika frezowania asfaltu stosowana przez firmę FREZBUD z Lubartowa pozwala nie tylko usunąć zniszczoną nawierzchnię, ale dodatkowo, natychmiast przerabia ją na granulat, który następnie można ponownie wykorzystać np. do remontu drogi. Dzięki temu inwestor może zaoszczędzić na materiale, a także nie musi się martwić o utylizację zerwanej nawierzchni. Jak więc widać metoda ta jest nie tylko ekonomiczna, ale też przyjazna dla środowiska.

Jakimi maszynami wykonuje się frezowanie asfaltu?

Do frezowania asfaltu, służą specjalistyczne frezarki drogowe. Są to samojezdne maszyny o napędzie kołowym lub gąsienicowym. Najważniejszymi elementami roboczymi takich urządzeń są m.in. obrotowe bębny wyposażone w spiralnie zamontowane frezy, a także system do kruszenia mas bitumicznych. Podczas pracy, frezy usuwają warstwę asfaltu, a układ kruszący przerabia pozyskany urobek na granulat. Stosując frezowanie asfaltu, można wykonać bieżące naprawy nawierzchni drogowej np. pęknięcia, wybrzuszenia, czy niewielkie ubytki. Metoda ta sprawdzi się również przy remontach cząstkowych, gdy należy przeprowadzić frezowanie korekcyjne dłuższych odcinków jezdni. Bardzo często jest też wykorzystywana podczas całościowej modernizacji drogi, kiedy zachodzi konieczność zerwania całej warstwy ścieralnej, a w jej miejsce ułożenie nowej nawierzchni.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas