Materiał Partnera Rynek automotive korzysta ze wsparcia systemów ERP

Rynek automotive korzysta ze wsparcia systemów ERP

Współczesny rynek motoryzacyjny przyspiesza: konkurencja się zaostrza, o stawkę lidera walczy się coraz trudniej. W utrzymaniu przewagi konkurencyjnej pomagają producentom, importerom i dealerom zaawansowane systemy ERP (ang. Enterprise Resource Planning), które optyamlizują pracę i zwiększają satysfakcję klienta.

Konieczność podążania za technologicznymi trendami dotyczy wszystkich uczestników rynku automotive: dealerów, importerów i producentów części. Niezależnie od faktu, czy firma ma kontakt wyłącznie z klientem końcowym, czy też format współpracy opiera się na B2B – szybkość i jakość obsługi to dziś główne wyznaczniki sukcesu w branży.

Przy ciągle przyspieszających procesach w zasadzie niemożliwym jest zachowanie porządku i należytego poziomu zarządzania bez wsparcia zaawansowanych narzędzi informatycznych. Szczególnie cenionymi w branży automotive rozwiązaniami się systemy klasy ERP – złożone i zawansowane narzędzia, które – łącząc poszczególne obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa (od księgowości, poprzez produkcję i logistykę, aż po zaawansowane planowanie), optymalizują procesy biznesowe i w prostej linii wspierają cyfrową transformację biznesu.

Przy wyborze integratora, który zaprojektuje, wdroży i utrzyma środowisko IT dedykowane firmom z branży automotive, warto rozpocząć współpracę z firmą, która może pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w pracy właśnie dla branży motoryzacyjnej. Oprócz oczywistej znajomości systemu ERP (np. SAP ERP, systemu dostarczanego przez SAP AG, lidera na rynku optymalizacji biznesowych), integrator ten musi znać specyficzne warunki panujące w branży i umiejętnie odpowiedzieć na jej wymagania. Każdy sektor gospodarki cechuje się wyjątkowymi wskaźnikami, krytycznymi tylko w tym obszarze. Bez znajomości biznesu integratorowi będzie niezwykle trudno skonfigurować systemy tak, aby faktycznie spełniały oczekiwania klienta z branży motoryzacyjnej.

Co istotne, integrator systemów IT nie powinien zatrzymywać się na standardowych rozwiązaniach, ale sięgać dalej. Czym jest standard? To predefiniowana konfiguracja danego modułu lub funkcjonalności, zaprojektowana przez SAP. Z reguły pokrywa podstawowe potrzeby biznesu, może się jednak okazać, że dany klient potrzebuje rozwiązania skrojonego na miarę.

Wtedy na scenę wkraczają programiści ABAP wspólnie z konsultantami SAP, który pracują nad stworzeniem optymalnej funkcjonalności, która obsłuży dany proces. Wychodzenie ponad standard to jednak nie tylko drobne prace rozwojowe, czy projekty o średnim stopniu złożoności. To przede wszystkim unikatowe rozwiązania, które płynnie uzupełniają podstawowe moduły SAP o zupełnie nowe możliwości i w prostej linii ułatwiają pracę wszystkim segmentom rynku automotive: dealerom, importerom i producentom.

Hicron, integrator IT z ponad dwunastoletnim doświadczeniem, opracował szereg autorskich rozwiązań: Product and Car Configurator, Service Advisor czy Mobile Product Catalog to tylko niektóre z rozwiązań aktywnie wspierających m. in. procesy posprzedażowe, serwisowe oraz logistyczne we wszystkich obszarach rynku automotive.

 

Podziel się