Artykuł sponsorowany Najważniejsze informacje o popularnych bramach segmentowych

Najważniejsze informacje o popularnych bramach segmentowych

Bramy segmentowe cieszą się sporym powodzeniem z kilku powodów. Opierają się uszkodzeniom mechanicznym, są łatwe w obsłudze i gwarantują bezpieczeństwo. Cechuje je estetyczny wygląd i możliwość dopasowania do każdego budynku. Najważniejsza jest jednak ich funkcjonalność pozwalająca na montaż w obiektach mieszkalnych oraz przemysłowych. W związku z tym poznanie charakterystyki tych bram jest bardzo dobrym pomysłem.

Budowa bramy segmentowej garażowej i przemysłowej

Bramy garażowe i przemysłowe w wersji segmentowej podczas otwierania i zamykanie nie zabierają miejsca na podjeździe. Zatem można montować je w budynkach gdzie wjazd jest umieszczony w linii ogrodzenia. Taką możliwość daje ich specyficzna budowa. Bramy składają się z poprzecznych paneli mających około 50 cm wysokości. W modelach montowanych w domach jest ich 4-5, w wersjach przemysłowych od 6 wzwyż. Pomiędzy segmentami znajdują się elastyczne uszczelki. Zapewniają izolację akustyczną oraz cieplną. Panele najczęściej powstają z dwóch warstw ocynkowanej blachy stalowej, pomiędzy którymi znajduje się pianka poliuretanowa. Mają grubość 40-42 mm, ale do wyboru są także grubsze bądź cieńsze bramy garażowe i przemysłowe. Co jeszcze warto wiedzieć na ich temat?

Obsługa i montaż bram segmentowych

Większe bramy segmentowe przemysłowe jak i wersje garażowe montuje się tak samo i otwiera w linii prostej do góry. Co ważne da się je zastosować w niemal każdym budynku. Wrota umieszcza się po wewnętrznej stronie otworu wjazdowego. Opierają się na dwóch parach prowadnic. Pionowe mocuje się po bokach otworu natomiast poziome zajmują miejsce na suficie. By móc z nich korzystać trzeba pamiętać o wygospodarowaniu miejsca. Należy postawić przynajmniej 10 cm przestrzenia nad wjazdem i po 10 cm po jego bokach. Prawidłowo zamontowane skrzydło będzie się unosić na szynach i chować pod sufitem budynku. W bramach przemysłowych za przejmowanie ciężaru odpowiadają śruby skrętne. W lekkich garażowych stosowane są śruby naciągowe.

Bramy segmentowe mogą różnić się ilością paneli, wykończeniem czy dodatkami. W niektórych modelach montowane są drzwi oraz przeszklenia. Podziałowi na dwa rodzaje podlega także sposób ich obsługi. Lekkie garażowe bramy segmentowe podnoszone są ręcznie. Pociąganie za linkę wprawia w ruch rolki i unosi wrota. Natomiast drugi typ napędu to automatyka do bram segmentowych. Jest często montowana we wrotach oferowanych przez PPUH Plus Janusza Zięby. To bardzo wygodne rozwiązanie, które sprawdza się i w lekkich i w ciężkich modelach. Co ciekawe napęd w bramie garażowej można obsługiwać pilotem przeznaczonym do obsługi bramy wjazdowej. Siłowniki stosowane w automatyce mają moc od 600 do 1000 N. Ponadto napęd przy okazji pełni funkcję dobrego zamka.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas