Materiał Partnera Logistyka transportu betonu towarowego

Logistyka transportu betonu towarowego

W przypadku dużych i średnich inwestycji budowlanych może okazać się, że garażowa betoniarka o pojemności stu litrów nie wystarczy. Wtedy trzeba się zwrócić o pomoc do producentów betonu, najlepiej dysponujących własnym parkiem samochodowym pozwalającym na transport betonu na miejsce docelowe. Jak wygląda zorganizowanie takiego przedsięwzięcia od logistycznej strony i na co warto zwrócić uwagę wybierając swojego dostawcę betonu? 

Producent betonu

Rygorystyczne normy dotyczące właściwości betonu używanego w różnych konstrukcjach budowlanych wymagają od producentów stosowania określonych mieszanek surowców mineralnych i innych oraz wyspecjalizowanego sprzętu do ich wytworzenia. Do produkcji betonu zwykłego lub towarowego wykorzystuje się stacjonarne lub mobilne węzły betoniarskie, natomiast do produkcji prefabrykatów betonowych węzły są już niemal wyłącznie stacjonarne. Zależnie więc od potrzeb, w których trzeba uwzględnić rodzaj i ilość potrzebnego betonu, prędkość i sposobu nanoszenia (wylewanie, natrysk) oraz prędkości przerobowe ekipy świadczącej usługi budowlane. Te dane trzeba ustalić na samym początku z producentem betonu, aby wszystko było ustalone z góry. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem będzie korzystanie z usług jednego producenta, co pozwoli na uzyskanie jednolitej konsystencji i stałych właściwości betonu.

Transport i wylanie betonu

Konieczne jest również zorganizowanie transportu betonu na miejsce przeznaczenia oraz jego wylanie, do czego z pewnością niezbędne będą betonomieszarki, czyli popularne gruchy do betonu. oraz pompy. Jak wyjaśnia specjalista z firmy Sebastian Posłowski Zakład Usługowo-Handlowy, zajmującej się produkcją i transportem betonu na terenie województwa świętokrzyskiego, w przypadku mniejszego zapotrzebowania ekonomiczne jest użycie tak zwanej pompogruszki, czyli betonomieszarki połączonej z pompą na jednej, mobilnej platformie. Takie rozwiązanie sprawdza się bardzo dobrze do metrażu nie przekraczającego kilkunastu do dwudziestu kilku metrów sześciennych betonu do wylania w określonym czasie. Większe moce przerobowe mogą wymagać konieczności samodzielnej pompy, stacjonarnej lub mobilnej, najlepiej z koszem zasypowym i zgarniaczem. Największe moce przerobowe zapewniają z reguły pompy zamieszczone na samochodach ciężarowych, ale dokładne zapotrzebowanie placu budowy należy zawsze sprawdzić z producentem zajmującym się sprzedażą i transportem betonu, co pozwoli wybrać środek przewozu najbardziej ekonomiczny i ergonomiczny jednocześnie. Sprawdzenie dostępności sprzętu do transportu betonu u jego producenta może w dużym stopniu uprościć logistykę i skrócić czas wykonania prac.

Podziel się