Materiał Partnera Instrukcja obsługi zgrzewarki krok po kroku

Instrukcja obsługi zgrzewarki krok po kroku

Głównym przeznaczeniem ręcznej zgrzewarki akumulatorowej RZA jest pomoc w warsztatach elektromechaniki samochodowej przy naprawie alternatorów. Sposób działania można wykorzystać jednak również w innych obszarach, gdzie potrzebne jest łączenie ze sobą miedzianych płaskowników ze sobą. Dowiedz się, na czym polega praca przy użyciu ręcznej zgrzewarki.

Zastosowanie ręcznej zgrzewarki akumulatorowej RZA

Ręczna zgrzewarka akumulatorowa RZA powinna się znaleźć w każdym profesjonalnym warsztacie mechaniki samochodowej. Problemy z rozrusznikiem są bardzo częste. Spowodowane jest to tym, że fabrycznie wykorzystywanym materiałem do połączenia linek w rozruszniku jest cyna, której właściwości równają się niskiej temperaturze topienia. Dlaczego to takie istotne w kwestii rozruszników? Ponieważ główną część swojej pracy wykonują one w momencie zapalania silnika, co wiąże się z bardzo wysokimi temperaturami (znacznie wyższymi niż podczas regularnej jazdy). Sprawia to, że po upływie pewnego czasu cyna zaczyna się topić, a następnie linki rozchodzą się.

Z ręczną zgrzewarką akumulatorową RZA do naprawy rozruszników wykorzystuje się znacznie bardziej wytrzymały materiał niż fabryczna cyna. Jest nią luta, która posiada o wiele wyższą temperaturę topnienia niż cyna i jest zdolna do stworzenia trwałego połączenia w rozruszniku. Dzięki niej połączenie nawet różnych metali wytrzyma nadzwyczajnie wysokie temperatury i, co bardzo ważne, nie zostawi przy tym wyraźnych śladów, ponieważ dzięki precyzyjnemu działaniu ręczną zgrzewarką akumulatorową możemy stworzyć połączenia wyglądające niemal identycznie do fabrycznych. Urządzenie najlepiej kupić na stronie producenta, czyli Figel Auto.

Instrukcja obsługi

Wykorzystanie ręcznej zgrzewarki akumulatorowej jest bardzo proste. Rozpoczynamy od podłączenia kabli znajdujących się na zakończeniach przewodów do akumulatora o mocy minimum 45 Ah. Należy je umieścić pomiędzy elektrodą węglową oraz elektrodą stalową. Pomiędzy oboma materiałami umieszczamy minimalną ilość topnika i zaciskamy szczypce. Kiedy znajdziemy dokładnie miejsce, w którym ma dojść do połączenia, wystarczy, że naciśniemy nożny przycisk na kilka sekund. Po tym czasie możemy zwolnić przycisk, ale nie powinniśmy odrywać zgrzewarka do momentu, kiedy topnik zastygnie. W tym momencie wszystko powinno gotowe.

Przy tworzeniu połączeń trzeba się wystrzegać kilku pospolitych błędów. Przed wykonaniem każdego połączenia trzeba upewnić się, czy stalowa elektroda lub łączony materiał nie jest zanieczyszczony. Poza tym nie można zbyt długo trzymać przycisku zasilania oraz używać zbyt małej ilości topnika.

Opracowanie:

Figel Auto Narzędzia

Gdańsk , Chrzanowskiego 36a

Podziel się