Artykuł sponsorowany Budowa i działanie napędów do bram garażowych

Budowa i działanie napędów do bram garażowych

Jednym z elementów, których nie może zabraknąć na większości posesji, jest garaż. Zapewnienie odpowiedniej ochrony pojazdowi jest równie ważne, co skuteczne ogrodzenie domu. Aby pomieszczenie było funkcjonalne i gwarantowało bezpieczeństwo, trzeba je wyposażyć w dobrej jakości bramę garażową, która z kolei powinna mieć wmontowany napęd. Jak są zbudowane takie mechanizmy i jak działają?

Jak są zbudowane napędy do bram garażowych? 

Pierwszą kwestią, którą omówimy, jest budowa napędów do bram garażowych. O tym, z jakich elementów się składa, porozmawialiśmy z naszym rozmówcą, czyli specjalistą ze sklepu z bramami garażowymi KA4, który powiedział nam:

- Z uwagi na to, jak ważną funkcję pełnią napędy do bram garażowych, ich budowa jest nieprzypadkowa. Składają się bowiem przede wszystkim z siłownika, który jest odpowiedzialny za wprawianie bramy w ruch. Kolejnym elementem jest wózek jeżdżący, który porusza się po szynie. Jego działanie jest z kolei ściśle powiązane z łańcuchem albo paskiem zębatym, które służą do napędzania wózka. Aby kierować siłownikiem, w konstrukcji musi się znaleźć jeszcze moduł sterujący. Często zdarza się tak, że jest dodatkowo wyposażony w lampkę, która się uruchamia po otwarciu bramy. Taka konstrukcja musi dawać możliwość awaryjnego otwierania, dlatego musi się tam znaleźć linka.

Oprócz elementów wymienionych przez naszego rozmówcę czasami zdarza się, że napęd do bramy jest też wyposażony w dodatkowe akcesoria. Może to być na przykład mechanizm, który umożliwia otwieranie od środka.

Jak działają napędy do bram garażowych? 

Budowa napędów do bram garażowych podpowiada, w jaki sposób działają, jednak warto omówić tę kwestię nieco szerzej. Siłownik bowiem jest odpowiedzialny za wprawianie w ruch ramienia. Jeśli chodzi o sposób działania pozostałych elementów automatyki do bram, to ich funkcje prezentują się następująco:

  • pasek kevlaroski odpowiada za zmniejszenie poziomu generowanego hałasu,
  • centrala sterująca, która kieruje pracą siłownika i najczęściej jest połączona z napędem w jedną całość,
  • włącznik i wyłącznik,
  • radioodbiornik, który odbiera sygnały wysyłane z nadajnika radiowego (pilota),
  • moduł GSM, czyli opcjonalny element, który pozwala na sterowanie napędem za pomocą telefonu.

Nie sposób nie wspomnieć też o kwestiach bezpieczeństwa, które są niezwykle ważne w przypadku bram garażowych. Chodzi tutaj o wymieniony wcześniej system awaryjnego otwarcia. Mechanizm pozwala na otworzenie bramy w przypadku braku prądu albo awarii któregoś z podzespołów. Dzięki takiej budowie brama nie tylko skutecznie zabezpiecza pojazd, ale również daje możliwość wyjazdu w razie nagłej potrzeby.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas