Artykuł sponsorowany Zalety stosowania reklam wielkoformatowych

Zalety stosowania reklam wielkoformatowych

Reklama wielkoformatowa jest jednym z elementów reklamy zewnętrznej, którą można zauważyć praktycznie na każdym kroku przemieszczając się chodnikami lub ulicami miast. Jakie cele spełniają przekazy na niej umieszczone i jakie są zalety jej stosowania? Wyjaśniamy to w poniższym artykule.

Jaki jest cel reklamy wielkoformatowej?

Reklama wielkoformatowa kojarzy się z ogromnymi plakatami i billboardami, które atakują nas dosłownie wszędzie. Obecnie mogą to być również nadruki widoczne zarówno w dzień, jak i w nocy, a także cyfrowe nośniki wyświetlające reklamę np. na budynkach lub na chodniku. Celem reklamy wielkoformatowej jest szybka identyfikacja produktu. Odbiorca nie uświadczy na niej dużej ilości informacji. Aby zakorzenić się w świadomości marka wykorzystuje jedynie zdjęcie, rysunek, proste hasło reklamowe, a nawet jeden wyraz.

Marketerzy zajmujący się promocją produktu z reguły wiedzą, czym można zainteresować daną grupę odbiorców. Często stosują strategię, która cechuje się minimalizacją słów lub stawiają na intrygujące kampanie teaserowe, których efekt końcowy można odkryć dopiero po kilku początkowych reklamach odznaczających się tajemniczością i nie podających wprost, o jaki produkt lub usługę chodzi w przekazie.

Jakie są zalety zastosowania reklamy wielkoformatowej?

Oprócz wyżej wymienionej łatwości w prezentacji reklamy z puentą, reklama wielkoformatowa pozwala na szybką aktualizację, np. poprzez ściągnięcie plakatu z billboardu i zastąpienie go innym. Nakłady finansowe są nieduże w porównaniu do publicznych środków masowego przekazu, takich jak: radio, prasa czy telewizja.

Ponadto zawsze można uruchomić szeroką kampanię, która obejmuje reklamy w różnych regionach kraju. W każdym z nich można umieścić inny billboard z hasłem nawiązującym do danego miejsca. Reklama taka jest widoczna przez wszystkich, w każdym miejscu, przez 24 godziny na dobę, zwłaszcza jeśli czekamy na autobus na przystanku lub stoimy w korku w drodze do pracy lub do domu.

Reklama wielkoformatowa ze względu na swoją powierzchnię pozwala także na przedstawienie danego produktu w skali 1:1. Można ją również łatwo dostosować do otoczenia, w jakim zamierzamy ją umieścić, co przy odrobinie kreatywności, umożliwia tworzenie oryginalnych kampanii reklamowych – podsumowuje właściciel drukarni wielkoformatowej ADVMEDIA z Warszawy, która działa również jako agencja reklamowa full service, proponującą kompleksową obsługę reklamową klienta – poprzez wykonanie projektu a skończywszy na fachowym montażu, oznakowanie biura/punktu sprzedaży czy chociażby  po oklejanie samochodów.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas