Materiał Partnera
Zakładanie firmy krok po kroku

Zakładanie firmy krok po kroku

Chcąc prowadzić własny biznes musimy na początku przyjąć bardzo dużą dawkę wiedzy, dotyczącej przepisów i zasad funkcjonowania na rynku. Od czego zacząć, kogo się poradzić, które rozwiązania wybrać, by działać zgodnie z prawem i nie tracić pieniędzy?

Wybór formy opodatkowania

Pierwszym krokiem jest wybór formy działalności gospodarczej, a co za tym idzie decyzja o sposobie opodatkowania nowego podmiotu. W zależności od tego, czy zakładamy jednoosobową działalność, spółkę cywilną, spółkę prawa handlowego, spółkę partnerską, komandytową, kredytowo-akcyjną, z ograniczoną odpowiedzialnością (sp. z. o. o. ), czy spółkę akcyjną, nasze rozliczenia będą wyglądały inaczej. Już na tym pierwszym etapie zakładania firmy warto poradzić się specjalistów. Wiele biur księgowych, np. Saldo Sp. z o.o. udziela precyzyjnych informacji na tematy księgowe i podatkowe, a także wspiera młode przedsiębiorstwa na etapie tworzenia i rozwoju biznesu.

Wybór biura księgowego

Warto poszukać odpowiedniej firmy księgowej, która nie tylko sprawnie przeprowadzi nas przez las przepisów i paragrafów, ale będzie również obsługiwała sprawy księgowe naszego przedsiębiorstwa. Biuro księgowe prowadzi dokumentację, która ma na celu rejestrowanie wszystkich przychodów, kosztów ponoszonych przez firmę, wynagrodzeń pracowników oraz rozliczeń podatków. Należy dokonać przemyślanego wyboru podmiotu, który zajmie się naszą obsługą księgową, bowiem powierzamy mu wszystkie tajemnice firmy, dostępy, konta itp. Możemy więc podjąć współpracę z biurem księgowym, zatrudnić księgowego/księgową, lub nawet skorzystać z księgowości internetowej.

Rejestracja firmy

Pamiętajmy, że aby zarejestrować własną firmę musimy zgłosić , gdzie będzie przechowywana dokumentacja firmowa. Następnie składamy wniosek do CEIDG, a więc Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, lub KRS – Krajowego Rejestru Sądowego. Teraz jesteśmy już właściwie przedsiębiorcami, a nasza firma istnieje legalnie. Jedyne, czego nam jeszcze brakuje to konto bankowe. Nie musimy zakładać zupełnie nowego konta, możemy równie dobrze zgłosić numer naszego prywatnego rachunku, za pomocą którego będziemy dokonywać transakcji związanych z prowadzeniem firmy. Więcej argumentów przemawia jednak za kontem bankowym, np. taki, że koszty jego utrzymania i prowadzenia można wliczać w koszty prowadzenia działalności.

I jeszcze jedna rzecz na koniec. Nie jest to obowiązkowe, ale istnieje taka możliwość, by wyrobić pieczątkę firmową. Będzie ona „zdobiła” i uwiarygadniała nasze faktury, a my nie będziemy zmuszeni wypisywać wszystkich danych ręcznie.

Podziel się