Artykuł sponsorowany Poprawa komfortu pracy w biurze – klimatyzacja

Poprawa komfortu pracy w biurze – klimatyzacja

Biała koszula, marynarka i czarne spodnie lub spódnica to nie najlepszy strój na upalne, letnie dni. Jednak właśnie taki dress code obowiązuje w większości biur. Aby personel miał komfortowe warunki podczas wykonywania obowiązków zawodowych, należy postarać się o zapewnienie odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach. Najskuteczniejszym rozwiązaniem jest montaż efektywnej klimatyzacji.

Dlaczego komfort termiczny podczas pracy w biurze jest tak ważny?

Praca w biurze podczas najgorętszych dni w roku może być bardzo uciążliwa, jeżeli pracodawca nie zadba o należyte warunki. Ponadto wysoka temperatura utrzymująca się w pomieszczeniu nie wpływa korzystnie na jakość wykonywanych obowiązków.

Mózg człowieka podczas intensywnej pracy umysłowej spala wiele kalorii, a tym samym produkuje ciepło. Dodatkowo skwar panujący w biurze powoduje, że załoga jest ospała i spada jej aktywność. Personel może skarżyć się także na złe samopoczucie. W biurach optymalna temperatura powinna utrzymywać się na poziomie 22° C. Kiedy za oknem słupek rtęci na termometrze przekracza granicę 30° C, w pomieszczeniu może zrobić się duszno
i sucho. Taka sytuacja sprzyja bólom głowy, spadkowi aktywności, a nawet omdleniom. Jedyną receptą pozostaje wykorzystanie systemu klimatyzacji.

Ośmiogodzinny dzień pracy spędzony w gorącym biurze nikomu nie wyjdzie na zdrowie. Ponadto pomieszczenia te nierzadko znajdują się w przeszklonych budynkach, co sprzyja jeszcze szybszemu nagrzewaniu się wnętrz. Aby personel mógł w pełni poświęcić się pracy, temperatura w biurze powinna zostać obniżona o kilka stopni w stosunku do tej, która panuje na zewnątrz. Pomóc w tym może tylko klimatyzacja” – mówi ekspert z firmy Avent
z Gdańska.

Jak zadbać o odpowiednią temperaturę w biurze?

Jeszcze kilka dekad temu personel biurowy chłodził się podczas pracy przy pomocy małych wentylatorów. Rozwiązanie to było jednak dalekie od doskonałości. Urządzenia te nie były dość skuteczne, a przy tym stanowiły źródło hałasu.

W biurach sprawdzi się tak zwana klimatyzacja komfortu. Jest ona przeznaczona do tego, aby przez cały dzień zapewniać optymalne warunki termiczne do pracy i egzystencji. Właściciele biur mogą także zdecydować się na klimatyzację miejscową lub centralną. Ten pierwszy wariant dotyczy chłodzenia tylko wybranego pomieszczenia. Natomiast druga propozycja pozwala stworzyć system zapewniający obniżanie temperatury w całym budynku.

Klimatyzacja biurowa ma także inne korzyści. Gwarantuje, że powietrze w pomieszczeniu jest czyste i pozbawione drobnoustrojów.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas