Artykuł sponsorowany Podatkowa księga przychodów i rozchodów – o czym pamiętać przy jej prowadzeniu?

Podatkowa księga przychodów i rozchodów – o czym pamiętać przy jej prowadzeniu?

Jednym z najczęściej wybieranych przez przedsiębiorców sposobów rozliczenia firmy jest prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Metoda ta uważana jest za najprostszą, jednak nadal pozostaje dość rozległa i wymaga wiedzy z zakresu rachunkowości i finansów. O czym zatem należy pamiętać przy prowadzeniu księgi przychodów oraz rozchodów i kto dokładnie jest w stanie pomóc w tej kwestii?

Ewidencja to podstawa

Głównym zadaniem przedsiębiorcy prowadzącego podatkową księgę przychodów i rozchodów jest ewidencjonowanie poszczególnych czynności związanych z działalnością jego firmy. Najważniejsze w tym zakresie są zdarzenia gospodarcze, czyli m.in. realizowane transakcje z kontrahentami. Konieczne jest gromadzenie dokumentacji potwierdzającej przeprowadzenie konkretnych zdarzeń, co następnie wykorzystywane jest przez księgowych z dobrego biura rachunkowego do przygotowania ewidencji wchodzącej w skład podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

Poddane ewidencji muszą także zostać środki trwałe, a nierzadko również wyposażenie firmy. Są to składniki tzw. ewidencji pomocniczej, której prowadzeniem także zajmą się księgowi z biura rachunkowego. Skrupulatnie zapisywane informacje na temat wszystkich elementów ewidencji to podstawa księgi przychodów i rozchodów, o czym należy pamiętać. Dobrym rozwiązaniem jest powierzenie realizacji tych zadań specjalistom z biura rachunkowego Eurofinanse s.c., które jest w stanie wykonać także szereg innych czynności związanych z taką formą rozliczenia. Co więc dokładnie oferują jeszcze księgowi?

Firma poprawnie rozliczona

Dokonywanie konkretnych rozliczeń może być dla przedsiębiorcy problematyczne. Niezbędna jest bowiem w tym zakresie specjalistyczna wiedza, a także precyzja i profesjonalizm. Z tego względu warto zdecydować się na usługi księgowe biura rachunkowego, dzięki którym w przypadku podatkowej księgi przychodów i rozchodów właścicielowi firmy zostanie zapewnione wsparcie w rozliczaniu kontrahentów, a także prowadzeniu rozliczeń z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych PIT.

Kolejnym elementem księgi przychodów i rozchodów są deklaracje podatkowe. Ich wypełnienie jest kluczowe – nieprawidłowości w tym zakresie prowadzą do poważnych problemów, dlatego warto postawić na profesjonalizm księgowych z biura rachunkowego. Specjaliści będą w stanie zająć się też sporządzeniem rejestrów i deklaracji VAT, a kompleksowe usługi uzupełnia wykonywanie zestawień księgi przychodów i rozchodów. Jej prowadzenie warto zatem oddać w ręce profesjonalistów – księgowi zapewnią pełne wsparcie przedsiębiorcy, co jest dla niego bezpiecznym i wygodnym rozwiązaniem.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas