Personalizacja gadżetów reklamowych i kształtowanie wizerunku małej firmy.
Biuro i firmaRozpoczynasz lub prowadzisz działalność gospodarczą? To ten artykuł może być dla Ciebie pomocny. Na starcie zwykle masz ograniczony budżet na działania reklamowe. Pamiętaj, że są one niezbędne w celu zaistnienia na rynku. Większość małych firm, zwłaszcza jednoosobowych działa na nim oferując takie same lub bardzo podobne produkty i usługi. Przeczytaj co zrobić, aby zostać zauważonym.
Firma musi być widoczna i rozpoznawalna
Strategia marketingowa powinna być dostosowana do twoich potrzeb i możliwości. Samodzielnie zajmując się kształtowaniem wizerunku firmy, z pewnością masz ograniczoną ilość czasu i zasobów ludzkich. W tej sytuacji zastanów się nad pomocą ze strony agencji reklamowej. Możesz scedować na nią większość zadań związanych z reklamą lub tylko część. Przykładowo możesz zlecić wykonanie gadżetów marketingowych. Ułatwiają one zapamiętywanie przez klientów nazwy i loga. Budzą skojarzenia z rodzajem oferty. Przedstawiając ją kontrahentowi, pozostaw swoją wizytówkę, teczkę z logotypem. To typowe materialne elementy reklamowe wpływające na rozpoznawalność marki.
Jakie gadżety reklamowe powinny znaleźć się w każdej firmie?
Na początek warto zadbać o zestaw wizytówek, które będą miały znak graficzny twojej firmy. Nie zapomnij o adresie stacjonarnym i internetowym oraz haśle zachęcającym do współpracy. Można zamieścić wzmiankę o rodzaju prowadzonej działalności. Jeśli planujesz startować w przetargu lub konferencji, to zadbaj o widocznym logotypie na dokumentach ofertowych. Teczka z nadrukiem jest obowiązkowa, jeśli prowadzisz firmę handlowo – usługową.
Urządzając biuro umieść w jego przestrzeni elementy wizerunkowe takie jak:
- ścienny kalendarz firmowy,
- kubki ceramiczne z logo,
- zestaw długopisów z nadrukowanym znakiem firmowym,
- identyfikatory pracowników powinny być noszone na smyczy firmowej.
Przesyłając nowe cenniki na początku roku, możesz podarować strategicznym klientom praktyczny upominek w postaci użytecznego notesu lub kalendarza książkowego. Obecność ulotek insertowanych do lokalnej gazety lub skrzynek listowych to również bardzo ważna aktywność akcentująca twoją rolę na rynku lokalnym.
Biorąc udział w konferencjach biznesowych, zainwestuj w torby papierowe z logo, w których możesz zamieścić materiały reklamujące twoją działalność gospodarczą. Agencje reklamowe prześcigają się w pomysłach mogących pomóc przedsiębiorcy w budowaniu pozytywnych skojarzeń z firmą. Przykładowo Dan-Pol z Wrocławia oferuje również ekskluzywne produkty reklamowe wykonane ze skóry typu portfele, etui i teczki.