Artykuł sponsorowany Jak zbudować pozytywny wizerunek gabinetu lekarskiego?

Jak zbudować pozytywny wizerunek gabinetu lekarskiego?

Lekarze, podobnie jak prawnicy czy notariusze mają zakaz reklamowania swoich usług, pod groźbą odebrania prawa do wykonywania zawodu. Wiadomo jednak, że każdej placówce medycznej oraz specjaliście zależy na pozytywnym wizerunku praktyki lekarskiej wśród pacjentów. Jakie działania mogą podjąć gabinety, by poprawić odbiór praktyki w oczach pacjentów?

Organizacja to podstawa

Jeśli w placówce medycznej system rejestracji działa sprawnie, a lekarze szybko odnajdują dane pacjentów, pacjenci chętniej odwiedzają taki ośrodek medyczny i mają większe zaufanie do lekarzy w niej przyjmujących.  Wpływ na to ma przede wszystkim sprawnie działające i intuicyjne oprogramowanie stosowane w tego tylu ośrodkach medycznych. Wiele gabinetów lekarskich oraz przychodni korzysta z usług zewnętrznych firm. Taki outsourcing informatyczny to nie tylko wygoda dla lekarzy oraz innych specjalistów, ale również dla pacjentów.

Szkolenia pracownicze podnoszą jakość obsługi

Pacjenci oceniają placówkę medyczną nie tylko pod względem tego, jak przebiegła rozmowa z lekarzem i czy przepisane przez niego leki lub zabiegi przyniosły oczekiwany skutek, ale również pod kątem ogólnej obsługi – od samego przekroczenia progu budynku lub rejestracji telefonicznej albo internetowej. Aby poprawić wizerunek ośrodka medycznego, warto zainwestować w szkolenia pracowników z zakresu efektywnego wykorzystywania narzędzi informatycznych. Oferują je firmy świadczące usługi informatyczne dla branży medycznej – na przykład Fiducia - Obsługa placówek medycznych Anna Młodawska. Pomagają oni w zaprogramowaniu urządzeń i szkolą personel z jego obsługi. Doradzają też przy zakupie sprzętu i oprogramowania komputerowego, a także wykonują audyty stanu infrastruktury IT.

Obsługa mediów społecznościowych

Placówki medyczne nie mogą się reklamować, jednak mogą, a nawet powinny być obecne w mediach społecznościowych. Warto obsługę tych mediów pozostawić specjalistom, którzy zadbają o regularne publikowanie aktualnych i rzetelnych informacji, bardzo cenionych przez pacjentów. Media społecznościowe są również kanałem umożliwiającym pacjentom szybki kontakt z placówką medyczną – poznanie jej oferty, wolnych terminów u specjalistów, a także szybkie odnalezienie informacji kontaktowych.

Współpracując z firmą outsourcingową możesz liczyć na profesjonalne poprowadzenie fan page, strony internetowej placówki, a nawet publikację profesjonalnych artykułów branżowych, które chętnie czytują pacjenci interesujący się nowinkami w branży medycznej.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas