Artykuł sponsorowany Jak wykonać dobrą fotografię produktową?

Jak wykonać dobrą fotografię produktową?

Wraz z rozwojem kanałów sprzedażowych w Internecie, fotografia produktowa zyskuje na znaczeniu, a jej celem jest odpowiednie ukazanie artykułu i finalne zachęcenie klienta do zakupu. To wartość nie do przecenienia, bowiem szacuje się, że wysokiej jakości zdjęcie może zwiększać sprzedaż już o połowę. Jak tego dokonać i co dokładnie zrobić, aby fotografia produktowa spełniała swą funkcję sprzedażową?

Produkt

Podstawowym elementem o którym nierzadko zapominają osoby początkujące, tworzące zdjęcia produktowe do sklepów internetowych, jest sam produkt. Chcąc pokazać kreatywność oraz zaskoczyć potencjalnego klienta niezwykłą scenografią, spychają one konkretny artykuł na dalszy plan. Jest to błąd, który może ostatecznie zniechęcić do zakupu, bowiem celem fotografii produktowej jest przede wszystkim ukazanie danej rzeczy w pełnej krasie. To on ma być gwiazdą i skupiać uwagę, a potencjalny klient ma dostrzec jego jak najlepszą, wizualną stronę. Właśnie to odróżnia ten typ zdjęć od fotografii reklamowej, której celem jest osadzenie produktu w kontekście i odwoływanie się do emocji oglądających osób w sposób zdecydowanie bardziej perswazyjny; dlatego w tym przypadku kreatywność jest jak najbardziej na miejscu.

Estetyka

Jak przyznają profesjonaliści z przedsiębiorstwa ProLogo, którzy na co dzień zajmują się realizacją sesji zdjęciowych dla firm, profesjonalna fotografia produktowa wygrywa przede wszystkim dzięki estetyce oraz prostocie. Jeśli decydujemy się na samodzielne tworzenie tego typu zdęć, powinniśmy po pierwsze racjonalnie oszacować swoje możliwości. Potrzeba prostoty zdecydowanie może jednak działać na naszą korzyść, nie będziemy musieli bowiem inwestować w nowoczesne studio zdjęciowe, by zrealizować estetyczne ujęcia. Jak to osiągnąć? W tym przypadku, aby uzyskać zamierzony efekt, musimy skupić się na trzech elementach: artykule, tle oraz świetle.

Przygotowanie

Pierwszym krokiem do uzyskania satysfakcjonującego rezultatu jest odpowiednie przygotowanie produktu. Co oczywiste, powinien on nie mieć skaz oraz wadliwych elementów, a także musi zostać oczyszczony z kurzu i innych nieestetycznych fragmentów, które mogłyby zostać zauważone na wyostrzonym zdjęciu. Sam fotografowany artykuł powinien znaleźć się w centralnym miejscu i prezentować rzeczywiste proporcje. Dlatego też unikamy robienia zdjęć zarówno z dołu jak i z góry, szczególnie jeśli nie ma to związku z bezpośrednimi elementami wchodzącymi w skład samego produktu.

Tło

W sytuacji tworzenia fotografii produktowej w warunkach domowych, naszym najlepszym sprzymierzeńcem jeśli chodzi o tło, z pewnością będzie kolor biały, który pozwoli uwydatnić artykuł. W tym przypadku swoją funkcję spełni biały stół oraz ściany, jeśli jednak takowymi nie dysponujemy, możemy zakupić w tym celu rolkę papieru bądź duży karton. Jest to niewielka inwestycja, która w przypadku częstego wykonywania zdjęć z pewnością niezwykle szybko się zwróci.

Światło

Nie od dziś wiadomo, że odpowiednie światło jest kluczem do wykonania dobrej fotografii produktowej i nie tylko. Jeśli dopiero zaczynamy realizować swoje działania w tym obszarze, na początkowym etapie z pewnością nie warto inwestować zbyt dużych sum w oświetlenie, którego cel i przeznaczenie nie są nam dobrze znane. W przypadku domowego studia zdjęciowego, swoje zadanie mogą spełnić bowiem zwykłe lampy biurkowe. Warto jedynie pamiętać, że strumień światła płynący z obydwu powinien być taki sam, a metodą prób i błędów, powinniśmy szybko znaleźć optymalne ustawienie.

Dodatki

W miarę nabierania doświadczenia możemy próbować urozmaicać nasze działania, choćby zmieniając kolory tła, czy dodając do kadru drobne akcesoria. Wciąż należy jednak pamiętać o tym, że niepotrzebne ozdobniki będą odwracać uwagę od tego co najbardziej istotne, czyli prezentowanego produktu.

Dla wielu osób zdecydowanie wygodniejszym sposobem realizacji zdjęć produktowych, jest zlecenie ich wykonania zewnętrznej firmie reklamowej, która dzięki doświadczeniu pomoże nam wydobyć wszystkie atuty artykułu i zaprezentować go w pełni profesjonalny sposób.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas