Artykuł sponsorowany Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?

Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?

Wybór biura rachunkowego to dla każdego przedsiębiorcy niezwykle ważny krok, gdyż poprawność przy wykonywaniu tego typu usług może mieć realny wpływ na naszą działalność. Często zdarza się, że nie mamy informacji odnośnie tego, jakiej księgowej powierzyć te zadania, dlatego też powinniśmy wiedzieć, które elementy należy w tym obszarze brać pod uwagę, aby zapewnić sobie komfort oraz bezpieczeństwo.

Zapytaj o kwalifikacje

Jeszcze nie tak dawno, aby otworzyć biuro rachunkowe, konieczne było posiadanie certyfikatu wydawanego przez Ministerstwo Finansów. Dokument ten potwierdzał kwalifikacje w tej dziedzinie, co gwarantowało, że osoba, która zajmie się tak kluczowym obszarem jakim są finanse przedsiębiorstwa, posiada rzetelną wiedzę. Obecnie jednak nie wymaga się tego typu dokumentów, warto jednak dopytać osobę, z którą chcemy współpracować, czy posiada wykształcenie w zakresie rachunkowości, a także czy dysponuje innymi dokumentami poświadczającymi nabyte kwalifikacje zawodowe.

Sprawdź, jakie usługi świadczy konkretne biuro rachunkowe

Dobre biuro rachunkowe wcale nie musi świadczyć całej palety usług, ważne jednak, by było rzetelne w tym, czym się zajmuje na co dzień. Istotne jest także to, czego potrzebujemy my, jako przedsiębiorcy. Nieco inny zakres będzie bowiem konieczny w przypadku mikroprzedsiębiorców, zaś nieco inny spółek handlowych.

Dopytaj o elastyczność funkcjonowania

Zanim rozpoczniemy współpracę z konkretnym biurem rachunkowym należy dowiedzieć się, jaka forma komunikacji jest preferowana. Jak przyznaje Angelika Patynowka prowadząca działalność As Taxes, jej klienci, ze względu na ograniczony czas, mogą wybierać różne formy kontaktu. Im więc więcej możliwości zawiera w tym zakresie biuro rachunkowe, tym często korzystniej dla przedsiębiorców. Dokumentacja może więc być dostarczana osobiście, w siedzibie klienta, za pośrednictwem poczty lub kuriera, a także dzięki komputerowym skanom.  

Zapytaj o wysokość ubezpieczenia

Choć od roku 2004 każde biuro rachunkowe ma obowiązek posiadania polisy OC, to powinniśmy dopytać, jakie elementy ona obejmuje, a także jaka jest jej wysokość. Wówczas będziemy mieć większą pewność, że na wypadek ewentualnych błędów powstałych w wyniku działalności księgowych, nasza firma będzie miała szansę na odszkodowanie.

Wybór dobrego biura rachunkowego nie powinien obejmować tylko i wyłącznie kwestii związanych z ceną usług. W przypadku tak odpowiedzialnej działalności, warto wziąć pod uwagę także szereg innych elementów, które pomogą nam w podjęciu ostatecznej decyzji.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas