Artykuł sponsorowany Jak powstają koszulki firmowe?

Jak powstają koszulki firmowe?

Nadruki na odzieży to jeden z głównych celów, do których wykorzystywane są nowoczesne techniki drukarskie. Wykonywane w ten sposób elementy garderoby mogą mieć przeznaczenie sportowe lub też znaleźć się w sprzedaży. Usługi poligraficzne często też stosowane są na potrzeby reklamy, między innymi w produkcji koszulek firmowych. W artykule przybliżamy jakie jest ich znaczenie dla funkcjonowania firmy oraz jak powstają.

Przeznaczenie koszulek firmowych

Wolny rynek to struktura, która zmusza działające na nim firmy do rywalizacji. Zaciekła konkurencja sprawia, że konieczne jest sięganie po skuteczne rozwiązania, które pozwolą przedsiębiorstwu zdobyć i utrzymać uwagę klientów. Jedną z możliwości jest budowanie spójnej tożsamości i pozytywnego wizerunku. Często działania na obu tych polach są ze sobą powiązane, jak ma to miejsce w przypadku tworzenia logo firmy. Staje się ono rozpoznawalnym znakiem, kojarzonym z daną marką, jej usługami czy produktami. Jego obecność na materiałach promocyjnych i eksploatacyjnych utrwala natomiast w świadomości pracowników przynależność do firmy.

Podobnie jest w przypadku koszulek reklamowych. Zazwyczaj umieszczane jest na nich logo przedsiębiorstwa, spotkać też można grafikę nawiązującą do prowadzonej działalności lub też podstawowe informacje. Niekiedy na koszulce umieszczane jest imię i nazwisko pracownika – wiele zależy tu od charakteru wykonywanej przez niego pracy. Niezmiennie jednak koszulki firmowe będą wyrazem profesjonalizmu w oczach konsumentów, a obsługę przedstawią jako jeden zespół. To wpłynie na większe zaangażowanie pracowników w wykonywane zadania, co przekłada się na wyższą jakość w kontaktach z klientami, a w efekcie na ich zadowolenie. Druk na odzieży nie jest przy tym kosztowny, co ma znaczenie szczególnie dla małych firm, które pomimo ograniczonego budżetu pragną osiągnąć sukces.

Zastosowanie druku sublimacyjnego

Wśród szerokich możliwości, jakie oferuje nam nowoczesna poligrafia, na szczególną uwagę zasługuje druk sublimacyjny. Przede wszystkim oferuje on wysoką jakość wykonania. Kolory są tu żywe i wiernie odwzorowane w stosunku do cyfrowego projektu. W przypadku druku transferowego stosowana jest przestrzeń barw CMYK obejmująca zestaw czterech podstawowych farb drukarskich: cyjanu, magenty, żółtego i czarnego. Zastosowany na tkaninach poliestrowych wykazuje przy tym wysoką trwałość. Barwniki transferowe powstają na bazie wody, co sprawia, że są one całkowicie bezpieczne w kontakcie z ciałem.

Druk sublimacyjny zaliczany jest do metod pośrednich i polega na wykonaniu nadruku na podłożu za pośrednictwem papieru transferowego, na którym drukowany jest obraz z pliku komputerowego. Z papieru przenoszony jest on na odzież przy pomocy wysokiej temperatury i ciśnienia. Do tego celu wykorzystuje się specjalne prasy do odzieży dostępne w ofercie sprzedaży Margot PHU. Zachodzące tu zjawisko sublimacji pozwala wykonać na druk na koszulkach w zaledwie kilka sekund. Warto dodać też, że metoda ta sprawdzi się również w produkcji smyczy oraz innych akcesoriów reklamowych.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas