Materiał Partnera Gadżety reklamowe – dlaczego warto w nie inwestować?

Gadżety reklamowe – dlaczego warto w nie inwestować?

Dobrze opracowana strategia marketingowa pozwala na zwiększenie świadomości marki oraz na  kształtowanie jej pozytywnego wizerunku. We współczesnych  kampaniach reklamowych wykorzystuje się więc wiele nowoczesnych nośników, niemniej jednak, niektóre z jej elementów od lat pozostają niezmienne – gadżety reklamowe. Odznaczają się one bowiem bardzo wysoką skutecznością i mobilnością, bowiem osoby, które z nich korzystają, zwracają również uwagę innych. Przeczytaj, dlaczego jeszcze warto inwestować w gadżety reklamowe.

Gadżety reklamowe – co warto o nich wiedzieć?

Według najprostszych definicji, gadżet reklamowy jest przedmiotem o niewielkich rozmiarach, na którym umieszczona jest reklama danej firmy bądź organizacji. Główną ideą bezpłatnej dystrybucji tych elementów jest szeroko rozumiana promocja marki. Za ich pomocą można bowiem dotrzeć niemalże do każdej grupy odbiorców – w przypadku młodzieży, idealne mogą okazać się stylowe koszulki z nadrukowanym logo firmowym, osobom pracującym w biurze można podarować długopis, a osobom starszym torbę na zakupy czy też parasol z nadrukiem.

Powody, dla których warto inwestować w gadżety reklamowe

Jednym z najważniejszych powodów, dla których warto inwestować w gadżety reklamowe, jest zwiększanie świadomości marki. Niemniej jednak, nie jest to jedyna korzyść, wynikająca ze stosowania w strategii marketingowej, upominków. Do zalet można bowiem zaliczyć:

  • wzmocnienie pozytywnego, pierwszego wrażenia, podczas spotkania z klientem lub kontrahentem – osoba, która zostanie obdarowana miłym upominkiem poczuje się doceniona i ważna. Rezultatem takiego działania najczęściej jest pozytywne zdanie klienta na temat danej organizacji oraz dokonywanie transakcji właśnie w tym przedsiębiorstwie,
  • wypromowanie nowego produktu lub usługi – na gadżetach reklamowych może być umieszczona wzmianka odnośnie nowej oferty,
  • reklamowanie firmy przez klienta - w szczególności dotyczy to gadżetów, których klient będzie używał często lub nawet codziennie np. długopis, parasol, koszulka z logiem firmy,
  • większa efektywność pracy personelu – dzięki gadżetom reklamowym,  pracownicy szybciej  będą mogli nawiązać wartościową relację z klientem, co finalnie przekłada się na większe zadowolenie i wzrost motywacji do pracy.

Co decyduje o skuteczności gadżetów?

Wyniki badań opinii społecznej na temat gadżetów reklamowych, jednoznacznie wskazują, że konsumenci lubią otrzymywać tego typu prezenty i uważają je za skuteczną formę promocji. Niemniej jednak, warto być świadomym, że na skuteczność tego przekazu reklamowego wpływa szereg czynników, z czego najważniejsze to:

  • wizualna atrakcyjność przedmiotu – profesjonalne nadruki wykonuje przedsiębiorstwo Grafikom+,
  • trwałość i użyteczność gadżetu,
  • forma nadruku.

Opracowanie:

Grafikom+ Paweł Widzisz

Kasinka Mała 676

Podziel się