Dlaczego kalendarz to dobra forma reklamy?
Biuro i firmaSpośród wszelkich akcesoriów reklamowych kalendarze niewątpliwie należą do grupy tych najbardziej praktycznych. Notes ze spisanymi kolejno datami i miejscem na notatki na poszczególnych stronach to uniwersalny gadżet, który przyda się zarówno zapracowanemu biznesmenowi, gospodyni domowej, jak i studentowi. Dlaczego to właśnie kalendarz warto wykorzystać w swojej kampanii reklamowej?
Nie zapomnij, zapisuj!
Podstawowym zadaniem kalendarza jest zapewnienie użytkownikowi możliwości przeglądania dat. Dostęp do uszeregowanych kolejno dni, tygodni i miesięcy pozwoli zorganizować zarówno życie zawodowe, jak i sferę prywatną. Dzięki temu z łatwością zaplanujemy ważne wydarzenia czy też odliczymy dni pozostałe np. do urlopu. Dodatkowo w kalendarzu mogą znaleźć się praktyczne adnotacje dotyczące np. obchodzonych w danym dniu imienin, dzięki czemu nie przegapimy ważnej daty w życiu naszych najbliższych. Uniknąć takiego faux pas pozwoli również bardzo ważna funkcja kalendarza, jaką jest możliwość zapisywania informacji. Krótka notatka w kalendarzu to skuteczny sposób na utrwalenie wiadomości i zapamiętanie ważnej daty, np. spotkania biznesowego, urodzin bliskich osób czy wizyty u lekarza. To właśnie ze względu na swoją wysoką funkcjonalność i przydatność w wielu życiowych sytuacjach kalendarze należą do skutecznych form reklamy.
Modnie i stylowo
Kalendarz to nie tylko praktyczne narzędzie pracy, ale to także element dekoracyjny, który daje wiele możliwości projektowania i dostosowania gadżetu do indywidualnych preferencji klientów. Kalendarze książkowe mogą mieć twardą lub miękką oprawę z dowolną grafiką, a do tego różnią się także formatem oraz krojem czcionki. Te modne i poręczne gadżety bez problemu zmieszczą się w torbie lub aktówce. Również na kalendarzach ściennych można zastosować przykuwające uwagę wzornictwo i atrakcyjne zdjęcia, a także nadać im ciekawą formę.
Ważny przekaz reklamowy
Wszystkie elementy wizualne składające się na projekt kalendarza, a więc atrakcyjne grafiki, zdjęcia i okładka, mogą oczywiście zostać opatrzone logo firmy, dzięki czemu taki gadżet będzie kojarzył się z promowaną marką i pomoże budować jej spójny, pozytywny wizerunek w oczach potencjalnych klientów.
W zależności od potrzeb na kalendarzu może zostać nadrukowana jedynie dyskretna wizytówka danego przedsiębiorstwa, ale można też zdecydować się na umieszczenie logotypu na każdej stronie. - Mówi przedstawiciel krakowskiej agencji reklamowej Studio Siedem. - Również wykorzystane w projekcie grafiki mogą tematycznie nawiązywać do branży, która nas interesuje.
Biorąc pod uwagę tak dużą funkcjonalność i bogate możliwości projektowania kalendarzy, nie dziwi fakt, że te gadżety są chętnie wykorzystywane w kampaniach reklamowych.