Artykuł sponsorowany Co warto wiedzieć o wirtualnym biurze?

Co warto wiedzieć o wirtualnym biurze?

Każda zarejestrowania działalność gospodarcza, niezależnie od ustroju podatkowego oraz formy prawnej musi posiadać przypisany adres. Wzrost popularności jednoosobowych firm, a także tych świadczących swoje usługi w ramach pracy online powoduje, że atrakcyjne staje się tzw. wirtualne biuro. Czym ono jest, dla kogo jest przeznaczone i jakie ma zalety?

Czym jest wirtualne biuro?

Wirtualne biuro to usługa outsourcingowa oferowana przez agencje consultingowe czy biura księgowe. To one klientom biznesowym gwarantują wtedy pełną obsługę biurową, która nie wymaga od przedsiębiorcy oraz jego pracowników fizycznej obecności. Przede wszystkim wirtualne biuro pozwala na zarejestrowanie firmy pod atrakcyjnym adresem. Nie tylko to jest jednak ważne. W ramach wirtualnego biura świadczone są także usługi dodatkowe. Zalicza się do nich:

  • możliwość bezpiecznej archiwizacji dokumentacji,
  • obsługę skrzynki pocztowej,
  • zakładanie rachunku firmowego,
  • odbiór telefonów i faksów,
  • wsparcie informatyczne i prawne,
  • obsługę księgową i kadrowo-płacową.

Jak można zatem zauważyć firmy, które oferują usługi wirtualnego biura, mogą przejąć od swojego klienta wszystkie poboczne procesy administracyjno-organizacyjne jego działalności. Oczywiście zakres współpracy ustalany jest w elastyczny sposób, a najczęściej wirtualne biuro wiąże się także ze wspomnianą obsługą kadrowo-płacową i księgową. Szczególnie polecane jest to w przypadku księgowości uproszczonej. Księgi przychodów i rozchodów, karty podatkowe czy ryczałt ewidencjonowany Twojej firmy mogą prowadzić licencjonowani specjaliści z biura PROFIT POLSKA.

Dla kogo wirtualne biuro jest przeznaczone?

Wirtualne biuro przede wszystkim jest polecane tym firmom, które nie muszą tworzyć własnych dużych działów administracyjnych. Szczególnie e-biurem powinni być zatem zainteresowani freelancerzy oraz jednoosobowe działalności. Wirtualne biuro jest idealnym rozwiązaniem dla copywriterów, architektów, wedding planerów, lekarzy świadczących prywatną praktykę, doradców ubezpieczeniowych, fryzjerów, kosmetycznej, a także dla wszystkich tych, którzy prowadzą własne biznesy w ramach pracy zdalnej.

Oprócz tego wirtualne biuro jest świetnym rozwiązaniem dla start-upów oraz młodych małych firm. Wchodząc na rynek, nie ryzykują, iż w przypadku niepowodzenia trzeba będzie uiścić karę za rozwiązanie umowy wynajmu przestrzeni biurowych. Najem najczęściej jest w Polsce oferowany bowiem na czas długoterminowy.

Zalety wirtualnego biura

Wirtualne biuro to przede wszystkim atrakcyjny adres firmy, brak konieczności zajmowania się sprawami administracyjnymi i często też księgowymi, a także olbrzymia optymalizacja kosztów. Usługa e-biura jest znacznie bardziej opłacalna niż wynajem przestrzeni biurowych. Pozwala też prężnie rozwijać się młodym przedsiębiorcom, którzy mogą skupić się na działalności głównej

Podobnie jest z freelancerami, którzy w ten sposób wypełniają obowiązki prawne dotyczące funkcjonowania jednoosobowej firmy. Mogą oni dzięki wirtualnemu biurowi pracować w domu. 

Opracowanie:

Profit Polska Sp. z o.o.

Warszawa , Puławska 14 lok. 9

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×