Artykuł sponsorowany Co to jest kaseton reklamowy i jakie ma zastosowania?

Co to jest kaseton reklamowy i jakie ma zastosowania?

Działania prowadzone w ramach reklamy typu outdoor powinny koncentrować się na dwóch obszarach: skutecznym promowaniu firmy i jej prawidłowym oznakowaniu. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań ułatwiających osiągnięcie tych rezultatów jest zastosowanie kasetonów reklamowych. Ponadto tego rodzaju elementy są dostępne również w lżejszych, mobilnych wersjach, idealnie sprawdzających się jako wyposażenie stoisk eventowych.

Najważniejsze cechy kasetonów reklamowych

Klasyczne kasetony reklamowe najczęściej znajdują się na elewacjach budynków – w pobliżu wejścia do danego sklepu albo siedziby firmy. Bryła kasetonów może mieć właściwie dowolny kształt, a o finalnym wyglądzie i rozmiarze zawsze decyduje klient. Największą popularnością cieszą się jednak tablice oszczędne w formie: kwadratowe, prostokątne, okrągłe. Poza tym kasetony zewnętrzne muszą wyróżniać się odpornością na warunki atmosferyczne, w związku z czym zazwyczaj posiadają aluminiową ramę oraz lico wykonane z dibondu bądź pleksi.

Solidność materiałów to pierwszy krok do bezpiecznego korzystania z kasetonów reklamowych, z kolei drugim (ale równie ważnym) jest staranne przymocowanie bryły do ściany. Modele z jednostronnym nadrukiem są do niej przykręcane jak obraz, natomiast dwustronne wymagają mocowania prostopadłego, dzięki któremu obydwie strony tablicy zostają właściwie wyeksponowane. Wielu klientów decyduje się również na kasetony z podświetleniem zapewniającym dobrą widoczność grafik i napisów też w nocy, co zdecydowanie zwiększa skuteczność marketingową, informacyjną i wizerunkową kasetonu.

Kasetony jako element mebli wystawienniczych

Kasetony stanowią świetny wybór także dla klientów szukających rozwiązań nadających się do zastosowania w pomieszczeniach, np. w trakcie szkoleń i konferencji. Kasetony pełniące funkcję mebli wystawienniczych mają wygląd smukłych paneli, lekkich i łatwych do przenoszenia. Do budowy ramy zazwyczaj wykorzystywane są aluminiowe profile, lico z kolei powstaje z tkaniny z nadrukowanymi grafikami lub napisami. Tego typu konstrukcje, w przeciwieństwie do klasycznych odpowiedników, mogą posiadać stabilne podstawki, które umożliwiają postawienie kasetonu, a nie przymocowanie do ściany – opowiada pracownik firmy Clever Frame, specjalizującej się w projektowaniu mebli na targi.

Stojące kasetony wewnętrzne doskonale sprawdzają się zarówno podczas eventów, jak i jako element stałego wyposażenia np. wysp w galeriach handlowych. Można za ich pomocą zorganizować dowolną przestrzeń – zagospodarować witrynę sklepową oraz wydzielić strefy ekspozycyjne, do obsługi klienta i sprzedażowe. Takie kasetony często są również wyposażone w oświetlenie, dzięki czemu od razu przyciągają uwagę potencjalnych klientów.

Kasetony reklamowe to idealna opcja dla każdego, komu zależy na poprawieniu wyników strategii wizerunkowej i marketingowej swojego przedsiębiorstwa. Inwestycja w proste, ale efektowne tablice zawierające spersonalizowane treści i grafiki z pewnością okaże się więc trafną decyzją, niezależnie od tego, czy kaseton będzie wykorzystywany w ramach reklamy wewnętrznej, czy zewnętrznej.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas