Artykuł sponsorowany Cechy dobrego stoiska wystawienniczego

Cechy dobrego stoiska wystawienniczego

Uczestnictwo w targach i wystawach branżowych jest dla każdej firmy szansą na pozyskanie zarówno klientów, jak i kontrahentów. To w takich miejscach zawiązują się kontakty i relacje mające wpływ na strategiczne działania firmy. Stoisko targowe nie jest więc tylko zwykłą reklamą - może być szansą na rozwój i trampoliną sukcesu. Jak je przygotować, żeby spełniło te ważne dla wystawiającego cele?

Cel obecności na targach

Uczestnictwo w targach branżowych powinno być jednym z rutynowych działań przedsiębiorstw ze wszystkich niemal sektorów. Mogą być one skierowane do firm, gdzie poznaje się otoczenie biznesu: konkurencję, organizacje współpracujące, potencjalnych kontrahentów itp. Są też wystawy nakierowane na klientów, jak np. popularne wystawy ogrodnicze - zbierają się tam potencjalni klienci, którzy mogą się o firmie dowiedzieć i porównać z konkurencją. Ciekawym przypadkiem są targi pracodawców - skierowane do osób zainteresowanych mogą być istną skarbnicą młodej kadry, która wpłynie na rozwój biznesu.


W takich miejscach nawiązuje się relacje, które zmieniają przedsiębiorstwo. Przedstawiciele firm wymieniają się wizytówkami, a klienci zapamiętują markę. Można przy tej okazji pochwalić się nowym produktem albo sukcesami. Aby mieć siłę przebicia wśród kilkudziesięciu lub nawet kilkuset wystawiających się firm, trzeba w mądry sposób przygotować stoisko targowe. Na co zwrócić uwagę?

Ogólny wygląd i design stoiska

Stoisko wystawiennicze może być proste, czyste i estetyczne, ale w ten sposób nie przyciągnie ono uwagi przechodzących obok dziesiątek takich samych miejsc uczestników targów. Na pewno powinny być spójne - jeśli decydujemy się na prostą formę mebli, to w taki sposób powinniśmy prezentować grafiki. Jeśli korzystamy z nietypowych materiałów, trzymajmy się schematu w całości. Stoiska wystawiennicze mogą być też futurystyczne, z całą masą ekranów i dodatkowym oświetleniem - zadbajmy wtedy o zaplecze techniczne.

Być może nasza firma produkuje charakterystyczne produkty lub skupia się na wykorzystaniu konkretnego tworzywa. Wykorzystajmy to do budowy oryginalnego stoiska wystawienniczego. Nie bójmy się kreatywnych i nieszablonowych rozwiązań. Wykonane przez specjalistyczną firmę z długoletnim doświadczeniem, taką jak Q1 Kamil Pierek na pewno przyciągnie uwagę uczestników targów.

Zachęcające do kontaktu bodźce

Gdy już przyciągniemy uwagę przechodzących osób, czas na zatrzymanie ich na stoisku i sprowokowanie do rozmowy. Temu służą wszystkie gratisy i gadżety, które znajdzie na stoisku wystawienniczym. Tu także nie ograniczajmy się do ulotek, krówek i przypinek. Niech gadżety - nawet te najprostsze - będą spójne z wizerunkiem firmy. Powinny być "puszczeniem oka" do gościa stoiska, aby wywołać w nim pozytywne skojarzenia i być przyczynkiem do rozmowy. Pamiętajmy o obsadzeniu na "froncie" charyzmatycznych i sympatycznych przedstawicieli, którzy domkną proces zapamiętania wizerunku firmy i marki przez dobre emocje.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas