Materiał Partnera Zalety jedzenia sushi

Zalety jedzenia sushi

Odwiedzając sklep rybny najczęściej szukamy standardowych produktów jak dorsz czy makrela. Okazuje się jednak, że oferta niektórych punktów obejmuje również składniki do sushi. Ta tradycyjna japońska potrawa jest nie tylko smaczna, ale także zdrowa. Lista jej pozytywnych właściwości jest naprawdę imponująca. Przeczytaj dlaczego warto jeść sushi i jaki wpływ na organizm człowieka mają jego poszczególne składniki.

Jedz ryby!

Głównym składnikiem sushi są oczywiście ryby. Ich pozytywny wpływ na organizm ludzki jest nie do przecenienia. Ryby są cennym źródłem kwasów omega-3, które mają korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy oraz układ nerwowy. Regularne spożywanie ryb obniża poziom złego cholesterolu, a tym samym zapobiega rozwojowi nadciśnienia tętniczego oraz zatykaniu naczyń krwionośnych. Warto pamiętać, że zdrowe są wyłącznie świeże ryby. Dlatego wybierając te produkty w sklepie rybnym należy korzystać wyłącznie ze sprawdzonego źródła.

Ocet ryżowy

Ważnym składnikiem sushi jest także ryż zaprawiony octem ryżowym. Główną zaletą octu ryżowego są silne właściwości antybakteryjne. Ponadto składnik ten prowadzi do obniżenia ciśnienia krwi.

Wasabi

Charakterystyczny, ostry chrzan wasabi ma za zadanie pobudzić nasz żołądek do trawienia surowej ryby. Oprócz tego wasabi jest cennym źródłem witaminy C. Wykazuje też doskonałe właściwości antybakteryjne. Wasabi jest bogaty w związki siarki, które chronią przed rozwojem bakterii w obrębie jamy ustnej.

Sos sojowy

Chyba nikt nie wyobraża sobie sushi bez sosu sojowego. Jak się okazuje dodatek ten oprócz walorów smakowych ma również właściwości zdrowotne. Sos sojowy jest cennym źródłem żelaza i białka. Dzięki temu wspomaga trawienie. Ponadto skutecznie walczy z infekcjami w obrębie okrężnicy.

Wodorosty

Wodorosty nori pomagają nadać potrawie pożądany kształt. Są także bogatym źródłem witamin i minerałów, w tym jodu. Niedobór tego pierwiastka prowadzi do zaburzeń fizycznych oraz psychicznych. Oprócz tego wodorosty nori wpływają na przyspieszenie metabolizmu.

Imbir

Stałym składnikiem potraw kuchni japońskiej jest marynowany imbir. Dla odmiany w kuchniach zachodnich jest używany dużo rzadziej. Głównym zadaniem imbiru jest odświeżenie kubków smakowych. Imbir poprawia koncentrację oraz pomaga zmniejszyć obrzęk. Działa również łagodząco w przypadku bolesnych miesiączek.

Zielona herbata

Częstym dodatkiem do sushi jest także zielona herbata. Jest ona bogatym źródłem garbników i tanin, które działają uspokajająco na nasz organizm. W zielonej herbacie występują również polifenole, które wykazują silne działanie antyoksydacyjne. W tracie parzenia herbaty wydziela się teanina, która korzystnie wpływa na koncentrację.

Przygotowanie sushi wymaga nie tylko umiejętności, ale przede wszystkim dostępu do świeżych, wysokiej jakości składników. Dlatego warto odwiedzić sklep rybny KARPIK w Warszawie, w którym można zaopatrzyć się w produkty oraz akcesoria do sushi. Korzystając z oferty sprawdzonego dostawcy mamy gwarancję, że przyrządzona potrawa będzie nie tylko smaczna, ale i zdrowa.

Opracowanie:

Karpik Adrian Witek

Warszawa , Wołoska , róg Odyńca paw. 23

Podziel się