Materiał Partnera Jakie korzyści daje regularne spożywanie warzyw i owoców?

Jakie korzyści daje regularne spożywanie warzyw i owoców?

Świeże warzywa i owoce są bezsprzecznie podstawą zdrowej diety. Zgodnie z wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia powinniśmy spożywać minimum pięć porcji warzyw i owoców dziennie. Jest to niezbędne minimum, aby zapewnić organizmowi dawkę witamin, minerałów i innych związków kluczowych dla zdrowia. Sprawdźmy, co takiego cennego kryje się w warzywach i owocach.

Co dają warzywa i owoce?

Warzywa i owoce to przede wszystkim świetne źródło witamin i minerałów, m.in.: witaminy A, C, E, K, żelaza, wapnia, magnezu, potasu. Biorą one udział w wielu różnych procesach i wpływają na prawidłowe funkcjonowanie wszystkich układów (układu trawiennego, kostnego, mięśniowego, krwionośnego itp.). Warzywa i owoce są naturalnym źródłem witamin i minerałów, znacznie lepszym niż suplementy diety. I co ważne, spożywając rośliny, nie istnieje ryzyko przedawkowania, tak jak w przypadku suplementów.

Dieta roślinna jest najlepszym sposobem, aby dostarczyć organizmowi to, co najlepsze. Oprócz witamin i minerałów w warzywach i owocach znajdziemy błonnik, który reguluje poziom cholesterolu i poprawia perystaltykę jelit, antyoksydanty neutralizujące szkodliwe działanie wolnych rodników, czy też metabolity wtórne, działające pozytywnie, wszechstronnie na organizm. Co to oznacza w praktyce? Duże ilości warzyw i owoców pomagają zadbać o prawidłową wagę, chronią przed licznymi chorobami (m.in. nowotworami), w dodatku oferują mnóstwo możliwości kulinarnych.

Jakość to podstawa

Obecnie wiele się mówi o roli warzyw i owoców, niestety już nieco mniej o ich jakości. Aby czerpać garściami z ich właściwości, należy przyrządzać posiłki z produktów o wysokiej jakości. Powinny być one oczywiście świeże, rośliny zwiędnięte i noszące ślady pleśni lepiej od razu wyrzucić. Aby dostarczyć do sklepów rośliny najwyższej jakości, dostawca warzyw i owoców, taki jak Mirosław Chwał Firma Produkcyjno-Handlowo-Usługowa Fruttico, przykłada dużą wagę do każdego etapu - od współpracy z zaufanymi rolnikami, przez pakowanie i konfekcjonowanie, po szybki i bezpieczny transport. Kupując rośliny u sprawdzonych dostawców, można mieć gwarancję świeżości i jakości.

Podstawowe zasady zdrowego odżywiania

Świeże warzywa i owoce znajdują się w centrum zdrowej diety. Aby zyskać jak najwięcej korzyści zdrowotnych, warto też pamiętać o innych zasadach zdrowego odżywiania, m.in.:

  • ograniczenie mięsa, zwłaszcza tłustego i czerwonego,
  • ograniczenie produktów przetworzonych (m.in. słodyczy, chipsów, słodkich napojów),
  • dostarczenie nienasyconych kwasów tłuszczowych w postaci ryb lub olejów roślinnych tłoczonych na zimno,
  • nawadnianie organizmu (wodą, sokami owocowo-warzywnymi itp.).

Warzywa i owoce oferują bogactwo smaków, zapachów i aromatów. Zapraszając je do swojej diety, można przyrządzić nie tylko zdrowe, ale również pyszne posiłki.

Opracowanie:

Podziel się