Jakie wymogi prawne i organizacyjne musi spełniać salonik prasowy?
Artykuły papierniczeProwadzenie saloniku prasowego wydaje się proste i nienastręczające żadnych problemów odnośnie do jego prowadzenia. Jednak nie każdy kiosk z prasą cieszy się uznaniem klientów. Od czego zależy sukces prowadzenia współczesnego kiosku ruchu. Na co zwrócić uwagę, czego unikać? Zobaczmy jakie wymogi prawno-organizacyjne ciążą na właścicielach kiosków z prasą?
Wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego, jak otwarcie punktu z prasą codzienną i czasopismami branżowymi.
Salonik prasowy oczami współczesnego konsumenta
Podstawową funkcją kiosku z prasą jest zaspokojenie potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Nie liczą się tu upodobania czytelnicze właściciela kiosku, ale gusta osób zamieszkujących najbliższą okolicę punktu z prasą. Dziś oferta kiosków prasowych musi oferować więcej niż tylko gazety codzienne, tygodniki, miesięczniki, czy czasopisma branżowe i te dostępne w prenumeracie.
Nowoczesne saloniki prasowe takie jak Salonik Prasowy na Starym Mieście Jacka Brzezińskiego, idealnie wpisują się w oczekiwania swoich klientów. Znajdziesz w nich wszystko to, czego potrzebujesz. Będą to: artykuły spożywcze, tytoniowe oraz wyroby alkoholowe. Do tego zaskoczy cię bogatą ofertą m.in.:
- Artykułów piśmienniczych, papierniczych, materiałów i akcesoriów biurowych
- Doładowania telefonów, karty SIM i rejestrację karty SIM
- Nadanie i odbiór przesyłek kurierskich.
Jakie wymogi musi spełniać kiosk z prasą?
Rozbudowana oferta saloników prasowych wiąże się z dopilnowaniem posiadania odpowiednich koncesji, pozwoleń i umów o współpracy, gwarantujących ciągłość dostępnego asortymentu i sprawne, terminowe zaopatrzenie.
Do najważniejszych wymogów prawnych, jakie powinien móc o każdej porze przedstawić salon z prasą, zaliczamy m.in.:
- Uzyskanie zezwolenia na sprzedaż alkoholi, tytoniu
- Spełnianie wymogów warunków sanitarno higienicznych na sprzedaż małej gastronomii
- Posiadanie książeczki sanitarno-epidemiologiczne osób zatrudnionych, mających styczność z żywnością
- Posiadanie kasy fiskalnej
- Umowy o współpracy z firmami przewozowymi określającymi warunki i zakres usług nadania i odbioru przesyłek.
Dobry sprzedawca w kiosku to znawca swojej branży
Kiosk z prasą musi cechować się właściwą, intuicyjną dla klienta aranżacją wnętrza i przejrzystym rozmieszczeniem oferowanego asortymentu. Oczywiście sprzedawca w kiosku musi odznaczać się nienaganną prezencją, wysoką kulturą osobistą, uprzejmością i przede wszystkim dobrze znać sprzedawane wydawnictwa prasowe, mieć olbrzymią wiedzę na temat oferowanych czasopism, gazet i asortymentu dodatkowego.
Musi także stosować się do wielu zasad psychospołecznych i organizacyjnych obowiązujących w tej branży. Sprzedawca powinien wiedzieć, które pozycje można przedstawiać obok siebie, a jakie połączenia są niedopuszczalne.
Zaspokajając codzienne potrzeby klientów, sprzedawca powinien umieć słuchać swoich klientów, by móc stale zaspokajać ich potrzeby, tak by nie przeszli zawiedzeni do konkurencji.