Materiał Partnera Jakie wymogi prawne i organizacyjne musi spełniać salonik prasowy?

Jakie wymogi prawne i organizacyjne musi spełniać salonik prasowy?

Prowadzenie saloniku prasowego wydaje się proste i nienastręczające żadnych problemów odnośnie do jego prowadzenia. Jednak nie każdy kiosk z prasą cieszy się uznaniem klientów. Od czego zależy sukces prowadzenia współczesnego kiosku ruchu. Na co zwrócić uwagę, czego unikać? Zobaczmy jakie wymogi prawno-organizacyjne ciążą na właścicielach kiosków z prasą?

Wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego, jak otwarcie punktu z prasą codzienną i czasopismami branżowymi.

Salonik prasowy oczami współczesnego konsumenta

Podstawową funkcją kiosku z prasą jest zaspokojenie potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Nie liczą się tu upodobania czytelnicze właściciela kiosku, ale gusta osób zamieszkujących najbliższą okolicę punktu z prasą. Dziś oferta kiosków prasowych musi oferować więcej niż tylko gazety codzienne, tygodniki, miesięczniki, czy czasopisma branżowe i te dostępne w prenumeracie.

Nowoczesne saloniki prasowe takie jak Salonik Prasowy na Starym Mieście Jacka Brzezińskiego, idealnie wpisują się w oczekiwania swoich klientów. Znajdziesz w nich wszystko to, czego potrzebujesz. Będą to: artykuły spożywcze, tytoniowe oraz wyroby alkoholowe. Do tego zaskoczy cię bogatą ofertą m.in.:

  • Artykułów piśmienniczych, papierniczych, materiałów i akcesoriów biurowych
  • Doładowania telefonów, karty SIM i rejestrację karty SIM
  • Nadanie i odbiór przesyłek kurierskich.

Jakie wymogi musi spełniać kiosk z prasą?

Rozbudowana oferta saloników prasowych wiąże się z dopilnowaniem posiadania odpowiednich koncesji, pozwoleń i umów o współpracy, gwarantujących ciągłość dostępnego asortymentu i sprawne, terminowe zaopatrzenie.

Do najważniejszych wymogów prawnych, jakie powinien móc o każdej porze przedstawić salon z prasą, zaliczamy m.in.:

  • Uzyskanie zezwolenia na sprzedaż alkoholi, tytoniu
  • Spełnianie wymogów warunków sanitarno higienicznych na sprzedaż małej gastronomii
  • Posiadanie książeczki sanitarno-epidemiologiczne osób zatrudnionych, mających styczność z żywnością
  • Posiadanie kasy fiskalnej
  • Umowy o współpracy z firmami przewozowymi określającymi warunki i zakres usług nadania i odbioru przesyłek.

Dobry sprzedawca w kiosku to znawca swojej branży

Kiosk z prasą musi cechować się właściwą, intuicyjną dla klienta aranżacją wnętrza i przejrzystym rozmieszczeniem oferowanego asortymentu. Oczywiście sprzedawca w kiosku musi odznaczać się nienaganną prezencją, wysoką kulturą osobistą, uprzejmością i przede wszystkim dobrze znać sprzedawane wydawnictwa prasowe, mieć olbrzymią wiedzę na temat oferowanych czasopism, gazet i asortymentu dodatkowego.

Musi także stosować się do wielu zasad psychospołecznych i organizacyjnych obowiązujących w tej branży. Sprzedawca powinien wiedzieć, które pozycje można przedstawiać obok siebie, a jakie połączenia są niedopuszczalne.

Zaspokajając codzienne potrzeby klientów, sprzedawca powinien umieć słuchać swoich klientów, by móc stale zaspokajać ich potrzeby, tak by nie przeszli zawiedzeni do konkurencji.

Opracowanie:

Salonik Prasowy na Starym Mieście Jacek Brzeziński

Karczew , Stare Miasto 1

  • tel. 502 087 064

Podziel się