Artykuł sponsorowany Jakie wymogi prawne i organizacyjne musi spełniać salonik prasowy?

Jakie wymogi prawne i organizacyjne musi spełniać salonik prasowy?

Prowadzenie saloniku prasowego wydaje się proste i nienastręczające żadnych problemów odnośnie do jego prowadzenia. Jednak nie każdy kiosk z prasą cieszy się uznaniem klientów. Od czego zależy sukces prowadzenia współczesnego kiosku ruchu. Na co zwrócić uwagę, czego unikać? Zobaczmy jakie wymogi prawno-organizacyjne ciążą na właścicielach kiosków z prasą?

Wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego, jak otwarcie punktu z prasą codzienną i czasopismami branżowymi.

Salonik prasowy oczami współczesnego konsumenta

Podstawową funkcją kiosku z prasą jest zaspokojenie potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Nie liczą się tu upodobania czytelnicze właściciela kiosku, ale gusta osób zamieszkujących najbliższą okolicę punktu z prasą. Dziś oferta kiosków prasowych musi oferować więcej niż tylko gazety codzienne, tygodniki, miesięczniki, czy czasopisma branżowe i te dostępne w prenumeracie.

Nowoczesne saloniki prasowe takie jak Salonik Prasowy na Starym Mieście Jacka Brzezińskiego, idealnie wpisują się w oczekiwania swoich klientów. Znajdziesz w nich wszystko to, czego potrzebujesz. Będą to: artykuły spożywcze, tytoniowe oraz wyroby alkoholowe. Do tego zaskoczy cię bogatą ofertą m.in.:

  • Artykułów piśmienniczych, papierniczych, materiałów i akcesoriów biurowych
  • Doładowania telefonów, karty SIM i rejestrację karty SIM
  • Nadanie i odbiór przesyłek kurierskich.

Jakie wymogi musi spełniać kiosk z prasą?

Rozbudowana oferta saloników prasowych wiąże się z dopilnowaniem posiadania odpowiednich koncesji, pozwoleń i umów o współpracy, gwarantujących ciągłość dostępnego asortymentu i sprawne, terminowe zaopatrzenie.

Do najważniejszych wymogów prawnych, jakie powinien móc o każdej porze przedstawić salon z prasą, zaliczamy m.in.:

  • Uzyskanie zezwolenia na sprzedaż alkoholi, tytoniu
  • Spełnianie wymogów warunków sanitarno higienicznych na sprzedaż małej gastronomii
  • Posiadanie książeczki sanitarno-epidemiologiczne osób zatrudnionych, mających styczność z żywnością
  • Posiadanie kasy fiskalnej
  • Umowy o współpracy z firmami przewozowymi określającymi warunki i zakres usług nadania i odbioru przesyłek.

Dobry sprzedawca w kiosku to znawca swojej branży

Kiosk z prasą musi cechować się właściwą, intuicyjną dla klienta aranżacją wnętrza i przejrzystym rozmieszczeniem oferowanego asortymentu. Oczywiście sprzedawca w kiosku musi odznaczać się nienaganną prezencją, wysoką kulturą osobistą, uprzejmością i przede wszystkim dobrze znać sprzedawane wydawnictwa prasowe, mieć olbrzymią wiedzę na temat oferowanych czasopism, gazet i asortymentu dodatkowego.

Musi także stosować się do wielu zasad psychospołecznych i organizacyjnych obowiązujących w tej branży. Sprzedawca powinien wiedzieć, które pozycje można przedstawiać obok siebie, a jakie połączenia są niedopuszczalne.

Zaspokajając codzienne potrzeby klientów, sprzedawca powinien umieć słuchać swoich klientów, by móc stale zaspokajać ich potrzeby, tak by nie przeszli zawiedzeni do konkurencji.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas