Artykuł sponsorowany Rodzaje i zalety stosowania reklam świetlnych

Rodzaje i zalety stosowania reklam świetlnych

Współcześnie sprzedaż produktu lub usługi bez reklamy, w takiej czy innej formie, jest praktycznie niemożliwa. Konieczność zwrócenia na siebie uwagi, wyróżnienia się na tle konkurencji i budowania wizerunku marki w świadomości konsumentów doprowadziła do powstania rozmaitych metod promocji. Jedną z najskuteczniejszych – mimo iż nie jest to nowy wynalazek – pozostaje reklama świetlna.

Jej początki sięgają roku 1910. To właśnie wtedy, we Francji, wynaleziono neony. Oprócz podświetlanych zwykłymi żarówkami bilbordów i plakatów dość długo nie znano innej technologii pozwalającej na dostrzeżenie reklamy zewnętrznej po zmroku. Obecnie do wyboru mamy jednak już znacznie więcej opcji – co potwierdza ekspert warszawskiej firmy Akcept, kompleksowo zajmującej się identyfikacją wizualną przedsiębiorstw.

Współczesne odmiany reklam świetlnych

Oświetlane halogenami bilbordy wciąż mają się całkiem nieźle, neony zaś przez dziesięciolecia udoskonalono tak, by zwracały uwagę także w ciągu dnia. Bardzo poważną konkurencję zaczęły jednak w międzyczasie stanowić dla nich podświetlane kasetony albo litery – skrzynkowe, blokowe, z tzw. efektem halo, przestrzenne – wykonane m.in. z metalu lub częściej tworzyw sztucznych (np. plexi). Źródłem światła mogą być dla nich świetlówki, lasery bądź energooszczędne diody LED.

Szczególnym typem reklamy świetlnej są telebimy, na których można wyświetlać nie tylko obrazy, ale również krótkie filmy i animacje, dzięki czemu jeszcze skuteczniej przyciągają wzrok mijających je osób. Bijące od nich światło jest mocniejsze niż w wyżej wymienionych przypadkach, trzeba jednak pamiętać, że nie zawsze i nie przez wszystkich bywa to dobrze odbierane.

Liczne zalety i możliwości

Wszystkie przedstawione tu rozwiązania można z powodzeniem stosować przez całą dobę, choć oczywiście najbardziej wyraziste stają się w nocy, kiedy to mocniej kontrastują z otaczającą je ciemnością. Reklama świetlna aktywna w ciągu dnia ma jednak tę zaletę, że pozostaje widoczna niezależnie od panujących warunków pogodowych, podczas gdy np. tradycyjne szyldy trudniej dostrzec podczas deszczu czy mgły.

Dobrze zaprojektowana i starannie wykonana reklama świetlna jest też bardziej czytelna, również dla osób niedowidzących. Umiejscowiona w pobliżu siedziby lub filii danego przedsiębiorstwa, ułatwia odnalezienie lokalu po zmroku, a w dyskotekach, pubach oraz innych tego typu obiektach może pełnić również funkcję klimatycznego źródła światła. Dowiedziono, że taka forma reklamy robi większe wrażenie niż inne, bardziej klasyczne rozwiązania. Choć jest od nich nieco droższa, to wciąż kosztuje mniej niż reklamy radiowe czy telewizyjne, efekty jej zastosowania potrafią zaś przełożyć się na wymierny wzrost zysków przedsiębiorstwa, które się na nią decyduje.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas