Artykuł sponsorowany Zakładasz firmę? Pomyśl o profesjonalnych wizytówkach

Zakładasz firmę? Pomyśl o profesjonalnych wizytówkach

Mimo, że żyjemy w czasach totalnej cyfryzacji, a prawdziwą popularność zdobywają jedynie formy reklamy dotyczące obecności w sieci, wizytówka to obowiązkowy gadżet każdego właściciela firmy lub freelancera. Piękne, ale praktyczne, kreatywne, lecz doskonale spełniające swoją rolę "przedłużenia" osoby i całkiem skutecznej reklamy... wizytówki z pewnością nie są reliktem z czasów sprzed mediatyzacji, ale wciąż koniecznym wyposażeniem kieszeni marynarki lub torebki każdego świadomego przedsiębiorcy. Dzisiejsze metody druku pozwalają na uzyskanie pięknych i oryginalnych efektów.

- O klasie i profesjonalizmie człowieka najlepiej świadczą szczegóły. W przypadku właściciela firmy wizytówka jest takim detalem, który dowodzi poważnego podejścia dla swojego biznesu, a przede wszystkim skuteczną reklamą, którą klient przechowuje w swoim portfelu lub wizytowniku i po którą może sięgnąć w każdej chwili. W miarę rosnącej popularności internetu wizytówki zaczęły w pewnym momencie uchodzić za dość staroświecki dodatek, teraz klienci wracają do nich coraz chętniej. Tym bardziej, że dzisiaj w drukarni możemy zrealizować  naprawdę kreatywne projekty dobrej jakości - przekonuje specjalista z Drukarni Kolumb.

Dzisiaj nie musimy decydować się na druk typograficzny na papierze bawełnianym, aby uzyskać przepiękne efekty wysokiej jakości. To bardzo stary sposób znany sprzed ok. stu lat, niemal w całości realizowany ręcznie, z drugiej strony bardzo rzadko spotykany (w Polsce działa zaledwie kilkanaście drukarni) oraz wyjątkowo kosztowny. Dzisiaj piękne wizytówki wykonamy w każdej drukarni - wystarczy mieć na nie pomysł. Przede wszystkim warto jednak pamiętać o podstawowych zasadach takiego projektu.

Na początek zdecydujmy, co znajdzie się na wizytówce - najczęściej wśród danych znajduje się imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail oraz strony internetowej, a do tego logo lub inna grafika. Przed etapem samego projektowania należy zdecydować, czy wizytówka ma być jedno- czy dwustronna. Niektórzy kierując się niższą ceną wybiorą pierwsze rozwiązanie, co wcale nie czyni go najlepszym. Nie chodzi o to, aby na obu stronach umieszczać informacje, ale ładnie wygląda, jeżeli na jednej znajdują się dane kontaktowe, a z drugiej np. logo czy grafika. Poza tym dwustronne wizytówki świadczą o tym, że nie oszczędzaliśmy. Może to średnio istotny powód, ale pozytywnie wpływający na nasz wizerunek.

- W trakcie realizacji projektu warto kierować się kreatywnością, ale i dobrym smakiem. Jeżeli nie możemy pochwalić się jednym czy drugim warto zlecić pracę grafikowi lub studentowi grafiki użytkowej. Zbyt barwna wizytówka będzie trudna w odczycie, natomiast zbyt pusta będzie sprawiała wrażenie nieskończonej i ubogiej. Interesującym wyjściem jest użycie kodów QR prowadzących do strony internetowej, fanpage'a czy portfolio firmy. Wiele inspiracji odnośnie strony wizualnej wizytówek można znaleźć w internecie, na blogach lub portalach typu Pinterest czy Tumblr - podsumowuje specjalista z Drukarni Kolumb. - Wizytówka to nie tylko kawałek kartonika wręczany klientom "bo tak wypada". To dodatek, który reprezentuje naszą osobę, określa charakter i podejście do biznesu.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas